گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
مسابقه تفسیر «سوره یاسین» در استان بوشهر برگزار شد
مسابقه کتبی تفسیر «سوره مباركه یاسین» با هدف فهم آیات قرآن و ترویج آن بین اقشار مختلف مردم در بیش از ۵۰ حوزه آزمونی در استان بوشهر برگزار شد

به گزارش دریاکنار به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، آزمون مسابقه بزرگ استاني تفسير سوره مباركه «ياسین» به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان بوشهر، موسسه فرهنگي قرآن و عترت پيامبر اعظم (ص) دشتستان و با همکاری و مشارکت مراكز و موسسات فرهنگي قرآن و عترت در استان بوشهر برگزار شد.

این آزمون به صورت کتبی و با هدف فهم آیات قران و ترویج آن بین اقشار مختلف مردم در دو گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار شد که به برگزیدگان هر دو رده سنی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

آزمون کتبی این مسابقه در 52 حوزه امتحانی سراسر استان بوشهر در قالب ۴۰ سوال چهار گزینه‌ای و طی ۶۰ دقیقه زمان، برگزار شد. منبع این آزمون نیز کتاب تفسیر سوره مبارکه «یاسین» برگرفته از کتاب «تفسیر نمونه» بود که با تخفیف ویژه در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

حیدر راهب مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نقش کتابخانه های عمومی استان بوشهر در برگزاری این مسابقه، اظهار کرد: طی بیش از 3 ماه از شروع ثبت نام تا برگزاری این آزمون، کتابخانه های عمومی سراسر استان نقش مهم و تأثیرگذاری در برگزاری آن داشتند و از مراکز اصلی تبلیغ و ترویج این مسابقه، جذب و ثبت نام علاقمندان و فروش کتاب تفسیر سوره یاسین بودند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه تعداد 2762 نفر در سراسر استان در این مسابقه شرکت کردند، ادامه داد: مسابقه تفسير سوره مباركه «ياسین» با استقبال اعضای کتابخانه های استان نیز همراه بود به طوری که در برخی از مناطق، تمامی شرکت کنندگان یا از اعضای کتابخانه های عمومی بودند یا از طریق این کتابخانه ها جذب این مسابقه شدند که به همت کتابداران انجام گرفت.

راهب با بیان اینکه بخشی از فضای کتابخانه های عمومی جهت تبلیغ این مسابقه فضا سازی شده بود، افزود: تعدادی از حوزه های امتحانی و محل برگزاری این آزمون در کتابخانه های عمومی استان بوشهر واقع بود.

لازم به ذکر است که پیش از این قرار بود که آزمون این مسابقه در اسفند ماه 1401 برگزار شود که به دلیل درخواست های علاقمندان، زمان برگزاری آن به اردیبهشت 1402 موکول شد.

شناسه خبر : 7507
تاریخ : 1402/2/10 20:09:54
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/XZKavg
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مسابقه #قرآن #تفسیر سوره #سوره یاسین #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.