آخرین اخبار
💢مهارت های فنی و حرفه ای نقش مهمی در پیشرفت و توسعه اشتغال در هر جامعه اي دارد
نماينده مردم كنگان،دير،جم و عسلويه در مجلس شوراي اسلامي گفت: توجه ويژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رونق تولید داخلی در سطح کشور ضروري است.

به گزارش نشریه دریاکنار وبه نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، حجت الاسلام موسي احمدي در بازديد از مركز آموزش فني و حرفه اي كنگان همزمان با هفته ملي مهارت به نقش آموزش‌های مهارتی در رونق توليد و پيشرفت صنايع جنوب استان بوشهر تاکید کرد و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اصلی‌ترین پایه‌های تقویت تولید داخلی به شمار می رود و مهارت آموزی به جوانان و شاغلين در صنايع دارای نتایج مثبت اقتصادی است.
وي بیان کرد: با توجه به خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار و فاقد مهارت می‌توان با تلفیق علم و مهارت در دانشگاه‌ها و توانمند سازی این افراد جهت ورود به بازار کار نسبت به فضای کسب و کار کشور و استان بوشهر امیدوار شد.
حجت الاسلام احمدي اظهار كرد: با توجه به ظرفیت عظیم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جمله وجود استانداردهای آموزشی متنوع، امکانات و تجهیزات مدرن و بهره‌گیری از مربیان مجرب و کارآمد می‌توان نسبت به توانمند سازی مهارتی افراد جویای کار و تربیت نیروی ماهر جهت ورود به بازار کار سرمایه گذاری ویژه‌ای را در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شکل داد.
وي ضمن اعلام رضایت مندی از عملکرد مرکز آموزش فنی و حرفه ای در ادوار گذشته تصريح كرد: بدون شک آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه منابع انسانی نقش مهمی دارد.
نماينده مردم كنگان،دير،جم و عسلويه در مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر اینکه مهارت آموزی باید در بین آحاد مردم فرهنگ سازی شود، ادامه داد: همه افراد جامعه باید در کنار تحصیلات خود یک حرفه را بیاموزند.
حجت الاسلام احمدي با اشاره به باور عمیق قلبی خود به نقش مهم و اثرگذار آموزش‌های مهارتی در بهبود وضعیت اشتغال و کسب و کار در کشور، گفت: با تعامل و رایزنی با سایر نمایندگان مجلس تلاش خود را در راستای توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در سطح کشور و استان بوشهر انجام خواهیم داد.
وي بازنگری در ارائه آموزش‌های مهارتی و متناسب سازی این آموزش‌ها با نیاز بازار کار را زمینه ساز ایجاد جهش در بازار کسب و کار دانست و اظهار کرد: با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی در سطح استان می‌توان نهایت بهره برداری از آموزش‌های مهارتی را در جهت توسعه اقتصادی استان بوشهر برد.
نماينده مردم كنگان،دير،جم و عسلويه در مجلس شوراي اسلامي حرکت به سوی کیفی سازی آموزش‌های مهارتی و ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل نوین را از دیگر راهکارهای زمینه سازی لازم در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح کشور و استان بوشهر برشمرد.

شناسه خبر : 716
تاریخ : 1400/5/2 07:11:23
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/OSXV5o
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.