آخرین اخبار
مواضع قاطعانه فرماندار انقلابی بوشهر در مورد حجاب
صالح رحیمی (فرماندار انقلابی بوشهر): نصِ صریح قانون اساسی کشور و در راستای منویات امام راحل«ره» و مواضع و بیانات مقام معظم رهبری «مدظله العالی » است.

🖊️مهدی زائرابراهیمی *«مجمع مطالبه گران شهر عالیشهر»*


🔰حضرت امام(ره) اسفندماه سال ۱۳۵۷: در اقدامی با صلابت از وضعیت حجاب در *ادارات دولتی گلایه* کردند و خواستار *سامان دهی فوری* به این اوضاع شدند.
ایشان در این باره فرمودند: «الآن وزارتخانه‏ ها- این را میگویم که به دولت برسد، آنطوری که برای من نقل می‏ کنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. *وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‏های اسلامی نباید زن های (بی حجاب) بیایند، زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند.»*

🔰کلام مقام معظم رهبری حفظه الله:
*مسئلۀ حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملًا غلط و انحرافی است. مسئلۀ حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و  بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد- به خصوص به ضرر زن - است.*

🔰فرماندار انقلابی بوشهر در مواضع صریح و قاطع در شورای اداری شهرستان بوشهر به *لزوم توجه عملی به مسئله حجاب و عفاف در جامعه و ادارات پرداختند*،این مواضع شفاف فرماندار محترم *التزام به بند ۵ماده ۱۸ قانون بازداری نیروی انسانی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۴ می باشد.*
مواضع فرماندار انقلابی ندایی روشنگرانه و نگاه دقیق و دلسوزانه ایشان به مسائل فرهنگی و سیاسی بوده است،
امروزه همه ما می دانیم دشمنان با استفاده از رسانه‌های متعددبه دنبال آن هستند که ترویج بی‌حجابی داشته باشند و به صورت سازماندهی شده به ارزش‌های الهی و انقلابی ضربه بزنند، *فرماندار انقلابی بوشهر در مدت یکسال از شروع دولت مردمی آیت الله رئیسی در تمام زمینه های مطالبات مردمی ،از مسائل اقتصادی و معیشتی مردم با نظارت بر اصناف و کنترل بازار و عدم کمبود مایحتاج ضروری مردم در فشارهای اقتصادی مختلف تا حوزه های اجتماعی و فرهنگی به جد پیگیر بوده و هستند.*

🔻بدون شک این مواضع صریح فرماندار انقلابی بوشهر در مورد حجاب و عفاف: برآمده از دلِ *"مطالبات اقتصادی و فرهنگی ِ"* مردم شهرستان بوشهر و نیز"مواضع حقه سیاسی و اجتماعی" آنان می باشد ؛که موجب *«دل آرامی،امیدواری،بصیرت بخشی و دمیدن روحیه انقلابی و حق طلبی»* در اعماق وجود خانواده های *معزز و معظم شهدا،ایثارگران و جانبازان و مردم مقتدر و شهید پرور شهرستان بوشهر* گردیده است.

🔻بی تردید این مواضع صریح و قانونی و مقتدرانه فرماندار انقلابی بوشهر *مورد هجمه های و فشارهای گروه ها و اشخاص معلوم الوصف و رسانه های معاند و ضد ارزش های نظام قرار گرفته است و با این حربه سعی در تخریب *فرماندار محبوب و مردمی و پای کار شهرستان بوشهر* را دارند.

💢لذا *مجمع مطالبه گران و جوانان انقلابی شهر عالیشهر* از *مواضع انقلابی فرماندار بوشهر در مورد حجاب و عفاف حمایت می کنند* و از فرماندار محترم تقاضا دارند در اسرع وقت با *ایجاد کارگروه تخصصی عفاف و حجاب* در اسرع وقت، با تدابیر ارزنده به حل این مسئله با ایجاد فرهنگ سازی بپردازند.

مجمع مطالبه گران و جوانان انقلابی شهر عالیشهر

شناسه خبر : 2343
تاریخ : 1401/4/16 12:53:58
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/6Ov69n
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #اخبار فرمانداری بوشهر #صالح رحیمی #حجاب #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.