آخرین اخبار
ناامنی، حمله شبانه و خرابکاری در روستای گشی- خاییز تنگستان؛ زنگ خطری برای آرامش مردم / با گذشت ماهها هنوز حمله کنندگان به علی جهاندار (شهروند خبرنگار و فعال اجتماعی) شناسایی نشده اند
امنیت و آرامش، به مثابه رگ حیاتی، در هر جامعه‌ای نقشی اساسی در رونق و پویایی آن ایفا می‌کند. روستای گشی واقع در خاییز تنگستان نیز سال‌ها به واسطه برخورداری از این نعمت خدادادی، به عنوان محلی امن و دلچسب برای زندگی، پذیرای ساکنین خود بود و حتی شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به این روستا بودیم.

اما متأسفانه، چندی پیش بود که این آرامش پایدار نماند و سایه ناامنی با حمله به علی جهاندار، شهروند خبرنگار و فعال اجتماعی تنگستان، بر سر مردم این روستا سایه افکند. علیرغم وعده‌های مسئولین مبنی بر شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت، تاکنون اقدامی قاطع در این زمینه صورت نگرفته و این امر، نگرانی و اضطراب را در دل مردم روستای گشی-خاییز افزایش داده است.

 

موارد متعدد ناامنی در این روستا را می توان بدین شرح اعلام نمود:

  1. سرقت مسلحانه کابل‌های برق
  2. به آتش کشیدن کانکس نگهبانی یکی از باغداران
  3. تخریب بنرهای مناسبتی و مذهبی شورا و دهیاری

اینها تنها نمونه‌هایی از ناامنی‌هایی هستند که در این روستای باصفا رخ داده‌اند و اگر مسئولین امر هوشیاری و تدابیر لازم را به کار نگیرند، نه تنها شاهد از بین رفتن آرامش و امنیت این منطقه خواهیم بود، بلکه احتمال مهاجرت مجدد مردم به شهرها و حاشیه‌نشینی آنها نیز افزایش خواهد یافت.

 

ضرورت اقدام فوری مسئولین:

  1. شناسایی و دستگیری عاملان ناامنی‌های اخیر
  2. برقراری گشت‌های امنیتی و افزایش حضور پلیس در منطقه
  3. برگزاری جلسات با مردم و اطلاع‌رسانی شفاف در خصوص اقدامات انجام شده
  4. تخصیص اعتبارات لازم برای تجهیز و ارتقای سیستم‌های امنیتی روستا

 

حفظ امنیت و آرامش مردم، وظیفه‌ای همگانی است و همکاری و همدلی مردم با مسئولین، گزارش هرگونه موارد مشکوک به مراجع انتظامی نقش بسزایی در ایجاد فضایی امن و مطلوب برای زندگی در روستای گشی (خاییز تنگستان) خواهد داشت.

 
شناسه خبر : 14506
تاریخ : 1402/12/25 08:39:15
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Opz9Uv
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #امنیت #آرامش #روستای گشی #خاییز تنگستان #علی جهاندار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.