آخرین اخبار
نوروز ۱۴۰۳ کجا برویم؟ بیشترین حجم سفرهای نوروزی در بوشهر و هرمزگان
چند توصیه برای سفر و معرفی مسیرهای جدید مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی با ارائه چند توصیه برای سفرهای نوروز ۱۴۰۳ از وجود بیشترین حجم سفرها در بوشهر و هرمزگان خبر داد و مسیرهای جدید معرفی کرد.

به گزارش دریاکنار، مصطفی فاطمی (مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی) با اشاره به ظرفیت و ضریب اشغال اقامتگاه‌های رسمی در نوروز ۱۴۰۳ گفت: در بوشهر و هرمزگان با بیشترین حجم سفر روبه رو هستیم. استان مازندران و خوزستان در رتبه بعدی قرار دارند و تاکنون بر اساس رصد سامانه‌های رزرواسیون می‌توان گفت بیشتر ظرفیت اقامتی در این استان‌ها رزرو شده است. استان‌هایی مانند فارس و اصفهان و گیلان، یزد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی نیز از رزرو خوبی برخوردارند. 

او ادامه داد: توصیه می‌کنیم مسافران قبل از آغاز سفرهای نوروزی خود مورد توجه قرار دهند. از آن جمله می‌توان به رزرو محل اقامت قبل از آغاز سفر، توجه به توصیه‌های آب و هوایی و دقت به نکات هواشناسی اشاره کرد. همچنین اگر تور یا محل اقامت خود را از طریق فضای مجازی یا اپلیکیشن‌ها خرید یا رزرو می‌کنند حتما به‌ای نماد آن دقت کنند. درعین حال با توجه به ماه رمضان، رعایت روزه داری شهروندان را داشته باشند. 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی درخصوص توصیه‌هایی که برای انتخاب مقاصد سفر دارند، گفت: مسیر بندرعباس تا بندر گناوه شلوغ‌ترین مسیر در نوروز است و حجم سفرها به جنوب کشور زیاد است. همچنین تعداد سفرها در قشم شدت زیادی دارد اما کیش اینگونه نیست و همچنان ظرفیت اقامت دارد. البته برخی از مقاصد که سال گذشته به عنوان شهرهای مکمل سفر معرفی شده بودند مانند عسلویه، امسال با ضریب اقامت و اشغال خوبی روبه روست و دیگر به عنوان شهر مکمل معرفی نمی‌کنیم. 

او ادامه داد: شرق استان هرمزگان از میناب و سیریک گرفته تا جاسک می‌توانند مقاصد خوبی برای سفرهای نوروز ۱۴۰۳ باشند چراکه هم آب و هوای خوبی دارند و هم کنار دریا هستند و هم مراکز اقامتی مناسبی دارند. در استان بوشهر نیز بندر دیر، دلوار و دیلم مقاصد مناسبی خواهند بود. 

فاطمی درخصوص مسیرهای پیشنهادی برای نوروز گفت: اگر گردشگران بخواهند به جنوب بروند، مسیری که هم کویر و دشت داشته باشد هم دریا و کوهستان، مسیر یزد، بافق، زرند و کرمان و جیرفت و میناب مناسب است. این مسیر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد درحالی که مملو از جاذبه‌های گردشگری است و محل اقامت نیز دارد. 

او ادامه داد: مسیر بیرجند، طبس نیز از جمله مسیرهای پیشنهادی است. در طبس اقامتگاه‌های متعددی فعال هستند که می‌توانند میزبان گردشگران نوروزی باشند. روستاهای جذاب مسیر می‌تواند برای گردشگران جالب توجه باشد. در مسیر شمال ایران نیز، سمنان، شاهرود، دامغان به سمت گرگان و منطقه دشت ترکمن صحرا را پیشنهاد می‌دهیم و می‌توانند مسیر را تا بجنورد ادامه دهند و از جنگل‌های منطقه دیدن کنند. 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی همچنین به مسیر غرب اشاره کرد و گفت: در مسیر غرب نیز دو مثلث داریم که چک کردن وضعیت هوایی را می‌طلبد. مثلث اول، همدان، سنندج و کرمانشاه و مثلث دوم، خرم‌آباد، ایلام و شمال خوزستان است. این منطقه علاوه بر تاریخ و تمدن غنی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری خوراک فعالی دارند. همدان و کردستان، کرمانشاه هنوز ظرفیت اقامتشان تکمیل نشده و مقاصد خوبی برای سفرهای نوروزی خواهند بود. 

فاطمی تصریح کرد: مسافران نوروزی برای رفتن به جزیره هرمز باید حتما از طریق سامانه اقدام کنند و دیگر اینگونه نیست که به بندر بروند و بلیت تهیه کنند و به هرمز برسند چراکه به دلیل کنترل ظرفیت تحمل جزیره و ساماندهی گردشگرانی که به جزیره سفر می‌کنند نیاز شد تا درخواست‌ها در سامانه warme. ir ثبت و بر اساس آن اقدام شود. در این سامانه باید بلیت جزیره هرمز را قبل از آغاز سفرشان تهیه کنند. 

او همچنین تاکید کرد: مسافرانی که قصد دارند زمینی به سمت قشم بروند، ترافیک بندر پل را چک کنند. هرچند از هم اکنون نیز ترافیک‌هایی وجود دارد اما تلاش کردیم تا چند هند کرافت اضافه کنیم و یک اسکله دیگر نیز درحال آماده‌سازی است. البته در برخی ساعات به دلیل رفت و برگشت بودن مسیر، ترافیک سنگین‌تر می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری کار ایران

شناسه خبر : 14445
تاریخ : 1402/12/23 09:31:42
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/kCVv4g
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی #سفرهای نوروزی #نوروز #مسافرت #بوشهر #هرمزگان #اقامتگاه‌های رسمی #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.