گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
نگاهی به تولید تخم مرغ ایران در سالی که گذشت
مرادی: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد

نگاهی به تولید تخم مرغ ایران در سالی که گذشت

 

 یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد

 

 

 

به گزارش دریاکنار: 

تأمین بازار کالاهای اساسی از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها بوده و مهر طی سلسله گزارش‌هایی به وضعیت تولید و نیاز بازار در حوزه برخی اقلام اساسی از جمله گندم، برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز، شکر، روغن، لبنیات و حبوبات پرداخته است که در ادامه وضعیت تولید و نیاز کشور به تخم مرغ مورد بررسی قرار گفته است.

 

محمد مرادی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن درباره وضعیت تولید و نیاز کشور به تخم مرغ گفت: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد. از این تعداد ۵۵ هزار تن صادر و باقی به مصرف داخل رسید. به این ترتیب به طور مستقیم و غیرمستقیم مصرف و نیاز کشور حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن است.

 

وی افزود: برنامه برای سال جدید بر اساس ۳ شاخص پیش بینی شده است؛ رشد جمعیت، افزایش مصرف سرانه، نگاه به بازارهای صادراتی؛ بنابراین قرار است به وسیله گله‌های مولد بیش از میزان تولید سال گذشته تولید محصول داشته باشیم و آمار تولید به یک میلیون و ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن برسد.

 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با بیان اینکه تحقق این برنامه به تمایل سرمایه گذاران در مرغداری‌ها بر می‌گردد، گفت: تولید باید اقتصادی باشد و رقابتی بودن قیمت موضوع مهمی برای سرمایه گذاران است.

 

 

 

شناسه خبر : 9180
تاریخ : 1402/4/8 11:55:17
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/D6b2vc
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #تولید تخم مرغ ایران #بازار کالای اساسی ایران #بررسی بازار مرغ و تخم مرغ #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.