آخرین اخبار
همزمان با اولین روز هفته منابع طبیعی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهربااتفاق معاونین و رؤسای ستادی با نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.
در تاریخ ۱۵اسفندماه ۱۴۰۲همزمان باروزدرختکاری وشروع هفته منابع طبیعی کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بوشهر با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر دیدار و یک اصله درخت مثمرتوسط امام جمعه کاشت شد.

در این دیدار عبدالحسین گرشاسبی مدیر کل منابع طبیعی آخرین اقدامات در حوزه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و عملیات آبخیزداری را بطور کامل بیان نمود

گرشاسبی همچنین به تولید ۳۷۵۰۰۰۰نهال با کیفیت و انتقال اغلب نهالها به عرصه های چهارگانه اشاره وگفت:در یک حرکت جهادی و انقلابی با تلاش و کوشش همکاران توانستیم در سال اول سربلندو جزءاستانهای برتر باشیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به افتتاح بزرگترین سازه آبخیزداری جنوب کشور بنام دره امیری شهرستان دیلم اشاره و گفت :به حول قوه الهی امروز پانزدهم اسفندماه پروژه مذکوربا هدف جلوگیری از سیل ،تغذیه سفره‌های زیر زمینی آب که از مطالبات به حق مردم شهرستان دیلم بود با حجم آبگیری ۱/۵میلیون متر مکعب آب افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری ضمن تشکر از اقدامات و عمکلرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در مورد درختکاری عنوان داشت:در نظام آفرینش درخت و درختکاری بسیار مهم و حیاتی است چرا که خداوند بزرگ بهترین جای جان را که بهشت است را «جنت»نامیده که همان درخت است.وخواستگاه نظام بشریت در حیات انسان بهشت با درختان خاص می باشدبااین اوصاف جهان یک بوستان درخت محوراست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهردر بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:درختکاری یک کار فوق العاده مهم است و توسعه فضای سبز با توجه به کمبود درخت در جنوب کشوریک ضرورت زیست محیطی میباشدوتلاش شود درختان سازگار با اقلیم استان که نیاز آبی کمتری دارند و پوشش وسیع و سرسبزی بیشتر و مثمر باشندکاشت شود.

در پایان مراسم یک اصله درخت لیمو توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در محوطه دفتر کاشته شد.

شناسه خبر : 14306
تاریخ : 1402/12/15 11:19:52
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/lnSgVv
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #منابع طبیعی #آبخیزداری #عبدالحسین گرشاسبی #حضرت آیت الله صفایی #هفته منابع طبیعی #روزدرختکاری #استان بوشهر #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.