آخرین اخبار
واژگونی، مهمترین علل تصادفات نوروزی بوشهر/ سهم کدام خودروها بیشتر بود؟
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: واژگونی و سقوط به حاشیه جاده با سهم ۵۳ درصدی و برخورد به خودروی جلویی با ۳۱ درصد، بیشترین نوع تصادفات نوروزی در استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

بابک کاوه‌ئیان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: واژگونی و سقوط به حاشیه جاده با سهم ۵۳ درصدی و برخورد به خودروی جلویی با ۳۱ درصد، بیشترین نوع تصادفات نوروزی در استان بوشهر را به خود اختصاص داده است. 

 

وی ادامه داد: واژگونی خودرو عمدتا ناشی از حواس پرتی به دلیل استفاده از تلفن همراه، صدای سرنشینان یا سرعت زیاد و خواب آلودگی است. 

 

کاوه‌ئیان با اشاره به ثبت ۲۳ فوتی و ۲۲۴ مجروح در حوادث رانندگی استان بوشهر طی نوروز امسال ادامه داد: بیشترین تصادفات فوتی و جرحی به ترتیب در بزرگراه بوشهر- برازجان بوده و محورهای برازجان- کنارتخته و خورموج- کنگان در رتبه‌های بعدی می‌باشند. 

 

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در ارزیابی دلیل بالا بودن تصادفات در محورهایی که بزرگراهی می‌باشند، معتقد است: به‌خاطر اینکه رانندگان در مسیرهای بزرگراهی احساس امنیت بیشتری می‌کنند، بعضا احتیاط را کنار می‌گذارند و با سرعت بالاتری رانندگی می‌کنند که تصادفات در این شرایط منجر به واژگونی و خروج از جاده و یا برخوردهای جلو به عقب می‌گردد. 

 

کاوه‌ئیان ضمن اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد تصادفات نوروزی مربوط به رانندگان بومی استان بوده، غرور ناشی از شناخت جاده و به‌دنبال آن افزایش بی‌احتیاطی و بی‌حوصلگی در مواجهه با ترافیک محورها را عامل اصلی تصادفات رانندگان استان در ایام نوروزی بیان کرد. 

 

به گفته این مقام مسؤول، ۵۲ درصد تصادفات نوروزی استان در برزگراه‌ها، ۳۲ درصد راههای اصلی، ۹ درصد راههای فرعی و ۷ درصد در راههای روستایی بوده است. 

 

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان پیرامون بیشترین علت تصادفات در نوروز تصریح کرد: در وقوع تصادفات جاده‌ای علل متعددی از جمله‌عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه با ۵۳ درصد، عدم توجه به جلو با ۳۶ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۸ درصد، تغییر ناگهانی مسیر و سبقت غیرمجاز هرکدام یا یک درصد سهیم هستند. 

 

وی با توصیه به رانندگان برای ۱۵ دقیقه استراحت پس از دو ساعت رانندگی افزود: با توجه به اینکه بیشترین فراوانی تصادفات نوروزی استان در ساعات ۱۴ تا ۱۶ بوده، بررسی‌ها نشان می‌دهد مسافران در برگشت از بازارهای مهم استان نظیر گناوه، دلوار و غیره دچار خستگی بوده و از طرفی یکنواخت و کفی بودن جاده‌های استان، احتمال خواب آلودگی رانندگان را بخصوص در ساعات بعد از ظهر بیشتر می‌کند، از این رو استراحت کوتاه در سفرهای طولانی ضروری است. 

 

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیشترین علتی که باعث جان باختن سرنشینان خودروها می‌شود ناشی از ورود ضربه به سر و در نهایت ضربه مغزی شدن سرنشینان بوده، از این رو توصیه ما به سرنشینان و رانندگان این است که در زمان تردد با وسایل نقلیه از کمربند ایمنی استفاده کنند و در صورت همراه داشتن سرنشین، سرنشینان خود را نیز به استفاده از کمربند ایمنی ملزم کنند.

شناسه خبر : 6990
تاریخ : 1402/1/24 09:06:52
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/7QSIAI
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #واژگونی #تصادف #نوروز #حوادث #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.