آخرین اخبار
وزیر دفاع روسیه: لهستان خود را برای اشغال غرب اوکراین آماده می کند
وزیر دفاع روسیه گفت: لهستان به ابزار اصلی سیاست ضدروسیِ آمریکا بدل و خود را برای اشغال غرب اوکراین آماده می کند

شویگو: لهستان می خواهد غرب اوکراین را اشغال کند 

 

به گزارش دریاکنار: 

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با افشای برنامه‌های لهستان برای اشغال بخشی از اوکراین گفت که ورشو برای این هدف، قصد دارد تا یک پایگاه مختلط لهستانی-اوکراینی در غرب این کشور(اوکراین) ایجاد کند.

 

وزیر دفاع روسیه گفت: لهستان به ابزار اصلی سیاست ضدروسیِ آمریکا بدل شده و تمایل خود برای ایجاد «قوی‌ترین ارتش» اروپا را اعلام کرده است. آنها برای این هدف، شروع به خریداری گسترده سلاح از آمریکا، انگلیس و کره جنوبی کرده‌اند.

 

وی افزود: علاوه بر این، برنامه‌هایی برای ایجاد یک پایگاه ثابت و به اصطلاح «مجتمع لهستانی-اوکراینی» وجود دارد که ظاهرا هدف آن حصول اطمینان از امنیت غرب اوکراین است اما در عمل، تدارکات برای اشغال این بخش از اوکراین است.

 

وی با اشاره به افزایش چشمگیر تهدیدها علیه امنیت نظامی روسیه از سمت غرب و شمال غرب، تاکید کرد که الحاق فنلاند به ناتو و همچنین سوئد که در آینده انجام می‌شود، مولفه بی‌ثبات‌کننده جدی است و نیروهای ناتو با تسلیحاتی که دارند، می‌توانند اهداف حیاتی را در قلب مناطق شمال غربی روسیه هدف قرار داده و ممکن است که این نیروها و تسلیحات به فنلاند اعزام شوند.

 

 

 

 

 

شناسه خبر : 10120
تاریخ : 1402/5/18 13:57:56
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/IADvJO
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #سرگئی شویگو #جنگ روسیه و اوکراین #وزارت دفاع روسیه #اشغال اوکراین #حضور نظامی لهستان در اوکراین #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.