گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
برای ایران؛
🎥 ویدیویی کامل از دکتر پزشکیان در نخستین گفتگوی تلویزیونی با مردم
رئیس جمهور با بیان اینکه ما به شدت تحت تحریم هستیم و آمریکا، اروپا و کشورهایی که از سیاست‌های آمریکا تبعیت می‌کنند، ایران را تحریم کرده‌اند و با ما معامله نمی‌کنند و ما به مشکل برخوردیم، اما اینکه با مهربانی با مردم برخورد و مشکل آنها را حل کنیم، ربطی به تحریم‌ها ندارند، گفت: ملاک ما در دولت، کسب رضایت مردم است؛ این شاخص ما از ارزیابی نیروهای انسانی خواهد بود.

دکتر مسعود پزشکیان شامگاه شنبه در نخستین گفتگوی تلویزیونی زنده و مستقیم خود با مردم در پاسخ به سوال مجری درباره روال گفتگوهای تلویزیونی رئیس جمهور با مردم اظهار داشت: بنده می‌توانم هر ماه با مردم صحبت کنم و مشکلی ندارم؛ آمادگی داریم که حرف مردم را بشنویم و با آنان سخن بگوییم.

رئیس جمهور افزود: به حرف‌هایی که در رقابت‌های انتخاباتی زدیم پایبندیم و سعی می‌کنیم با مردم صادق باشیم و هر چه از دستمان بر می‌آید، برای مردم انجام دهیم.

دکتر پزشکیان با اعلام اینکه هفته آینده یک نشست خبری با حضور خبرنگاران برگزار خواهیم کرد، گفت: باید هیئت وزیران را تشکیل می‌دادیم و در این راستا گفتگوها و جلسات زیادی داشتیم. جا دارد از رئیس و نمایندگان مجلس هم برای رای اعتماد به وزرا قدردانی کنیم. مجلس رأی بالایی به وزرا داد و میانگین رأی به هر یک از وزرا تا به حال این مقدار نبود. 4 تن از اعضای کابینه از دولت شهید رئیسی، آقای روحانی و اصلاح‌طلبان هستند. بیش از 10 هزار ساعت با اعضای پیشنهادی مصاحبه شد و تا اینجا سعی کردیم در حد وسع خود دولت وفاق ملی را تشکیل دهیم.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوالی درباره آخرین وضعیت با بیان اینکه گندم‌کاران، پرستاران، معلمان و بازنشستگان مشکل دارند و ناترازی‌هایی در حوزه‌های برق، انرژی و محیط زیست داریم و این موضوع کاملا روشن است و نیاز به شرح دادن ندارد، تصریح کرد: با مسئولان سابق جلسه گذاشتیم و وضعیت موجود را از آنها سوال کردیم، اطلاعاتی که به ما ارائه کردند آن چیزی است که مشاهده می‌کنیم.

دکتر پزشکیان خاطرنشان کرد: برای خرید گندم 120 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که آن هم در صندوق موجود نبود. این در حالی است که ارزش گندم تحویل داده شده به انبارها بیش از 200 هزار میلیارد تومان است؛ البته مشکل الحمدالله در حال حل شدن است. مشکلاتی در زمینه‌های بهداشت و درمان و معلمان داشتیم که تمهیداتی اندیشیده شده است، تا این مشکلات را تا جایی که امکان دارد، حل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌خواهم گذشته را نقد کنم، هر چه بوده همین است که الان می‌بینیم، گفت: اعتقاد دارم در حال حاضر باید دست به دست هم دهیم و با وفاق و نگاه به چشم‌انداز به جلو برویم، اقتضای این هدف آن است که نخبگان و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را ببینم و اجازه دهیم توانمندی خود را بروز دهند. تلاش خواهیم کرد بر اساس رویکرد وفاق ملی و با شاخص‌هایی که تدوین خواهد شد، کاری کنیم که معاونان وزرا و دستگاه‌های اجرایی و همچنین در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، مدیران بر اساس شایستگی منصوب شوند، نه براساس وابستگی حزبی، گروهی و جناحی.

دکتر پزشکیان با بیان اینکه حضرت علی(ع) نشانه خوبی و بدی دولت را، تحلیل‌های مردم معرفی می‌کند و لذا شاخص ما در دولت، کسب رضایت مردم است، گفت: ما به شدت تحت تحریم هستیم. آمریکا، اروپا و کشورهایی که از سیاست‌های آمریکا تبعیت می‌کنند، ایران را تحریم کرده‌اند و با ما معامله نمی‌کنند و ما به مشکل برخوردیم، اما اینکه با مهربانی با مردم برخورد و مشکل آنها را حل کنیم، ربطی به تحریم‌ها ندارند؛ این شاخص ما از ارزیابی نیروهای انسانی خواهد بود.

شناسه خبر : 16698
تاریخ : 1403/6/10 19:35:01
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Aeq78Y
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #رئیس جمهور #دکتر مسعود پزشکیان #گفتگوی تلویزیونی

نظرات

1
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • علی
    1 ماه قبل

    من آرمانم عدالت گرایانه است ولی اینکه برخی فکر می کنند اگر قبولی مدارس غیرانتفاعی بیشتر از مدارس دولتی است این خلاف عدالت است آشکارا مغلطه است راه آسان عدالت توزیع فقر و بیسوادی است و راه سخت ولی معقول ، توزیع ثروت و سواد است ، کسی که سواد و پیشرفت فرزندش اولویت اول زندگی اش است از پیش دبستانی روی فرزندش سرمایه گذاری می کند ۱۲ سال با هزینه شخصی در مدارس غیرانتفاعی فرزندش را تعلیم می دهد معلم خصوصی می گیرد کلاس کنکور می فرستد از مخارج دیگرش کم می کند به فرزش سخت می گیرد مسافرتش را لغو می کند فرزندش پای کتابها بینائی اش ضعیف می شود تا بتواند در رقابت سختی که در منطقه یک است قبول شود ، عدالت این نیست که مانع ورود بچه های مستعد و باسواد منطقه یک و شهرهای بزرگ به دانشگاه شوید و سهمیه مناطق محروم را افزایش دهید با این سیاست شما سطح سواد پزشکان ، وکلا و مهندسان را کاهش می دهید و به بهانه عدالت سلامت و جان و رفاه مردم را قربانی می کنید ، فرض کنید یک شخص کم سواد و کم هوش را روانه دانشگاه کردید بعد این شخص در آن منطقه محروم معلم می شود و نتیجه آن تربیت دانش آموز کم سواد است نتیجه اش تربیت پزشکی است که نمی تواند همان مردم منطقه محروم را معالجه کند و مردم مسرور از اجرای عدالت مجبورند برای درمان روانه شهرهای بزرگ و پایتخت شوند یا در اثر درمان اشتباه ناقص شوند یا فوت کنند ، اینگونه عدالت گستری عین بی عدالتی و در حکم دور باطل فقر است ، برای عدالت در کنکور اولا ضریب معدل الزامی است چون تمام سرنوشت افراد در یک آزمون خلاصه نمی شود ، دوما باید استانداردهایی برای مدارس دولتی قرار داد مثلا در امتحانات نهایی میزان قبولی و معدل نمرات دانش اموزان باید معیار پرداخت حقوق و مزایا برای معلمان باشد مدیران مدارس دولتی که معدل دانش آموزانش در امتحانات نهائی کمتر از ۱۵ باشد باید فورا برکنار شود معلوم است وقتی یک معلم یا مدیر عملکردش سنجیده نمی شود نباید از سواد در ان مدرسه سخنی گفته شود ، راه حل سوم برای عدالت اموزشی تغییر نحوه طراحی سؤالات کنکور است که به طرز جنون امیزی نه برای سنجش سواد بلکه برای به رخ کشیدن مهارت در فریب و منحرف کردن دانش اموز است هر کس بهتر با روشهای فریب در جامعه آشنا باشد احتمالا نتیجه بهتری خواهد گرفت ، اگر قصد سنجش سواد است مثل یک انسان مسؤول و اگاه سؤالت را طراحی کنید بگذارید به جای اینکه معدل نمرات یک درس در کشور ۲۰ درصد باشد این معدل ۸۰ درصد باشد اگر سؤالات دارای نکات انحرافی بیهوده نباشد دیگر دانش آموز منطقه محروم هم نیازی به روشهای کوتاه و غیرعلمی کنکوری ندارد اگر هدفتان سنجش سواد است سؤالات سخت را هم می توان با متن و شرح ساده طراحی کرد ، به یقین می گویم تمام معلمان طراح سؤال نمی توانند درصدهای ۱۰۰ نفر اول کنکور را بزنند ، امپراتوری های کلاسهای کنکور و مشاوره مانند مافیا طراحی سؤالات کنکور را تحت سیطره خود گرفته اند و هر سال جنون نکات فریبنده و انحرافی بیشتر می شود .