گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
پیام تبریک مسئولان قضائي شهرستان دیر به مناسبت روز خبرنگار
پیام تبریک رئیس دادگستری و دادستان عمومی انقلاب شهرستان دیر به مناسبت روز خبرنگار
حبیب زارع رئیس دادگستری شهرستان دیر و حسین اکبری دادستان شهرستان دیر به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار در پیام مشترکی این روز را خدمت خبرنگاران و اصحاب‌ رسانه این شهرستان تبریک عرض نمودند.

متن پیام به شرح زیر میباشد:

قلم در نزد خداوند جایگاهی بس بزرگ دارد که حضرتش به آن و بدانچه به سطر در می آورد قسم یاد فرمودند. «ن و القلم و ما یسطرون».

در بین آحاد جامعه بی تردید قلم یک ابزار مهم بوده و قلم زنانِ متعهد را بسیار محترم می دانند که با نگاشتن مطالبِ متاثر از اندیشه ایرانی_اسلامی نقش مهمی در ترویج مکارم اخلاق در جامعه و نیز تبیین اهداف انقلاب که ریشه در آرمان‌های اهل بیت علیهم السلام دارد ایفا می نمایند.

و اما رسالتِ خبرنگار به عنوان کسی که از پیش قراولان فعالیت‌های اجتماعی محسوب می‌شود گاه فراتر از دیگران است.

او باید بداند که در نگارش هر جمله و استفاده از هر واژه نهایت دقت را داشته باشد. خبرنگار انقلابی به خوبی می‌داند که او پرچمدار انقلاب و باید در تمام مسائل اجتماعی فرهنگی سیاسی و … صاحب نظر و خود از تحلیل‌گران باشد.

خبرنگار انقلابی باید دشمن شناس باشد و نقشه های شوم دشمنان را بشناسد و در آگاه سازی مردم بکوشد.

خبرنگار انقلابی باید کوتاهی و کم کاری ادارات که به دلسردی مردم منتج می شود را منصفانه نقد نماید و از هرگونه غرض ورزی در این مسیر پر فراز و نشیب بپرهیزد تا قلمش به نحو مطلوب بر جامعه اثر گذارد.

خبرنگار انقلابی باید در بزنگاه های کشور بسیار هوشیارانه عمل کند و اجازه ندهد بدخواهان افکار جامعه را تحت تاثیر شایعه ها شائبه ها سیاه نمایی ها و زشتی ها قرار دهد.

خبرنگار متعهد نسبت به پدیده های اطراف خود حساسیت داشته و با مطالبه گری و عدالت خواهی پیشگام مبارزه با فساد، جرائم و آسیب های اجتماعی است تا نقش خود را برای جامعه ای مناسبِ زیست ایفا نماید.

از این روی اینجانبان فرا رسیدن این روز را که یادآور رشادت شهدا و ایثارگران عرصه خبر و اطلاع رسانی می باشد را گرامی داشته و برای تمامی خبرنگاران مومن انقلابی و مجاهد فی سبیل الله آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

حبیب زارع رئیس دادگستری شهرستان دیر 

حسین اکبری دادستان دادگستری شهرستان دیر

شناسه خبر : 16226
تاریخ : 1403/5/16 20:04:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Tn4uI7
نویسنده خبر :
X

🔶الهام میرزائی زاده
🔹روزنامه نگار
🔹کارشناسی اقتصاد بازرگانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر 
🔹عضو صندوق هنر وزارت در کشور
🔹دبیرکمیته عضویت انجمن روزنامه نگاران و خبرنگاران استان بوشهر 
🔹مشاور رسانه ای شورا و شهرداری بندر دیر

برچسب ها #حبیب زارع #حسین اکبری #دادگستری شهرستان دیر #دادستان #روز خبرنگار #دریا کنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.