آخرین اخبار
پیام معاون اقتصادی استاندار بوشهر به مناسبت عاشورا و روز خبرنگار
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر به مناسبت فرارسیدن عاشورا حسینی و روز خبرنگار پیامی صادر کرد.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در این پیام با گرامیداشت تقارن 17 مرداد روز خبرنگار با 10 محرم (عاشورای حسینی)  آورده است: در کنار همه مصایبی که در محرم سال شصت و یک هجری به‌وجود آمد ، این مطلب به ذهن متبادر می شود که اگر پیام‌رسانی در کربلا درست انجام نشده بود از این حادثه بزرگ اثری باقی نمی ماند .

  یکی از عوامل اصلی ماندگاری واقعه روز عاشورا را باید بیان دقیق و پیام رسانی حضرت زینب (س) از کربلا و خطبه آتشین او در کاخ یزید  دانست؛ نقشی که حضرت زینب (س) در ماندگاری واقعه عاشورا داشت و آن را نسل به نسل به آیندگان منتقل کرد بیان اهداف قیام و «اصلاح و بیداری» امت بود.

حضرت زینب (س) مسئولیت پیام‌رسانی این روز مهم تاریخی را برعهده داشت. به همین منظور از ایشان به عنوان اولین خبرنگار کربلا یاد می‌شود.

حضرت زینب (س) الگوی بزرگی برای خبرنگاران در بیان حقایق است و این‌چنین است که خبرنگاران با تأسی از حضرت زینب (س) نباید در بیان حقایق، لحظه‌ای درنگ کنند.

 به مناسبت دهم محرم با تسلیت شهادت سیدالشهدا حضرت امام حسین علیه‌السلام و ارج گذاری به حماسه زینبی در انتقال پیام عاشورا ، برای شما خبرنگاران فهیم ،  متدین ، حقیقت‌گو و مجاهدی که لحظه ای از آگاهی بخشی دست برنداشته و همواره بیانگر اخبار و حقایق اثرگذار هستید ،آرزوی توفیق و سربلندی دارم .

روز «خبرنگار» را گرامی داشته ، به روح شهدای خبرنگار به‌ویژه شهید صارمی درود می فرستیم و هم‌نشینی با ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام و شفاعت اهل بیت علیهم‌السلام را برای همگان خواستاریم .

شناسه خبر : 2750
تاریخ : 1401/5/18 05:08:27
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Qu7uYx
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر #عاشورا حسینی #روز خبرنگار #علی باستین #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.