آخرین اخبار
گفتگوی دبیر کمیته مذهبی انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر با جوان نخبه تنگستانی
دیدار و گفتگوی صمیمی جلیل آقامحمدی دبیر کمیته مذهبی انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر با یکی از نخبگان فرهنگی و مذهبی در اهرم... چهره خوش آتیه و جوان جناب آقای ابوالفضل بلوکی چندین سال است که به عنوان یک نیروی بانشاط فرهنگی در شهرستان تنگستان و شهر اهرم مشغول فعالیت است. عشق و علاقه ایشان به اهل بیت علیهم السلام را می توان در مداحی و مرثیه سرایی ها در مراسمات مختلف مذهبی آنهم در مجالس معنوی نوجوانان و جوانان شاهد بود.
بسم الله الرحمن الرحیم
 
گفتگو صمیمی دبیرکمیته مذهبی انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر با یکی از نخبگان جوان در عرصه فرهنگی و مذهبی تنگستان .
 
چهره خوش آتیه و جوان انقلابی جناب آقای ابوالفضل بلوکی چندین سال است که به عنوان یک نیروی بانشاط فرهنگی در شهرستان تنگستان و شهر اهرم مشغول فعالیت است. 
عشق و علاقه ایشان به اهل بیت علیهم السلام را می توان در مداحی و مرثیه سرایی ها در مراسمات مختلف مذهبی آنهم در مجالس معنوی نوجوانان و جوانان شاهد بود. 
آقای بلوکی با چهره ای مصمم و انگيزه ای پولادین بنای قلبی اش را بر روشنگری جامعه، و در مواردی به مطالبات اجتماعی معطوف کرده است. 
این دیدار بهانه ای شد تا با این جوان پرکار تنگستانی به گفتگو بنشینیم.
 
*ضمن عرض سلام و احترام خدمت برادر عزیزمان جناب آقای بلوکی، از اینکه اجازه دادید در خدمتان باشیم تشکر می کنم. و اجازه می خواهم مطلبی را خدمت شما و همه خوانندگان عزیز  عرض کنم که امیدوارم مورد استقبال جامعه بخصوص جوانان عزیز قرار گیرد:
هدف از چنین گفتگوهایی غیر از توجه عمیق مدیران انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر به جوانان، برنامه ای است که قائم مقام محترم انجمن، جناب دکتر غفاری به کمیته مذهبی ابلاغ فرمودند که در سطح استان و در مراکز شهرستان‌ ها چهره های جوان و نخبگان فرهنگی مورد شناسایی و ساماندهی قرار گیرند. که ان شاء الله در آینده برنامه های این طرح به اطلاع خواهد رسید.
لذا جناب آقای بلوکی از شهرستان تنگستان برای این امر مهم انتخاب شدند. بنابراین لازم شد که از جناب آقای بلوکی بخواهیم خودشان را به طور کامل معرفی، و بفرمایند در حال حاضر در چه زمینه هایی فعالیت دارند؟
 
**ابوالفضل بلوکی هستم ۱۹ساله و حدود ۵سال است که در حوزه فرهنگی مشغول فعالیت هستم و توفیق ذاکری اهل بیت نصیب بنده حقیر  شده است.
 
*در جلسه ای که با امام جمعه محترم بوشهر داشتید،چه مسائلی مطرح کردید.؟ 
و آیا به مطالبات شما ترتیب اثر داده شد؟
 
اخیرا در دیدار جوانان با حضرت آیت الله صفایی بوشهری که در مرکز استان تشکیل شده بود بنده از آیت الله صفایی برای حضور در شهرستان ها و به ویژه تنگستان جهت پیگیری مشکلات مردم در خواست کردم و مطالبه بنده حقیر با حضور ایشان  به شهرستان تنگستان شهر اهرم محقق شد
در صبح چهارشنبه ۲۵خرداد در مصلی نماز جمعه شهر اهرم بنده بابت سفر پر خیر و برکت ایشان به تنگستان کمال تقدیر و تشکر به عمل آوردم و مطالباتی به عنوان دغدغه مند حوزه فرهنگی داشتم.
 
*با توجه به تجربه هایی که در زمینه های فرهنگی کسب کردید چه طرح ها و برنامه هایی برای تعالی جامعه پیشنهاد می دهید؟
آیا برنامه‌های مذهبی و فرهنگی حال حاضر در مساجد توقعات جوانان و نوجوانان را بر آورده می کند؟
 
 
جوانان هیچ گاه در بن‌بست‌ها متوقف نمی‌شوند
در سراسر استان، جوانان مدیر، نابغه و خوش‌فکری داریم که باید ضمن شناسایی آنها، بتوانیم از ظرفیت و استعداد آنها به نحو احسن استفاده کنیم.
در تاریخ انقلاب اسلامی مساجد از اصلی ترین کانون های فعالیت جوانان بوده اما امروز مشاهده می کنیم که بعضی از مساجد تنها یک ربع قبل و بعد از نماز درب آنها باز می شود و باقی روز تعطیل هستند.
 
*شما به عنوان یک جوان نخبه انقلابی انتظارات تون از مسئولان چی هست؟
 
موضوع کادر سازی کمتر مورد توجه مسئولان بوده است و از موضوعات مهم بیانیه گام دوم انقلاب تربیت نیروی انسانی لازم برای گام دوم انقلاب است که در این سالیان به آن کمتر پرداخته شده است و امیدواریم این جلسات زمینه ساز افزایش این توجهات و کادر سازی‌ها باشد.
ارتقا سطح حضور جامعه روحانیت در بین مردم. 
با توجه به اینکه در همه‌ی دوره ها ، حضور جامعه روحانیت انقلابی منشأ تحولات عظیم دینی و اجتماعی و سیاسی بوده است ، اکنون حضور و فعالیت این عزیزان در بین عموم مردم خصوصاً مساجد و پایگاه ها امری الزامی و مورد مطالبه است.
 
*و کلام پایانی؟
 
سخن را بهتر است با یک مطالبه به حق به پایان برسانم:
تنگستان مرکز مقاومت جنوب کشور ؛ 
در طول تاریخ رشادت ها و جان فشانی های مردان این خطبه در برابر استعمارگران فراموش نشدنی است و در طول تاریخ تنگستانی ها علمداران مبارزه با استکبار بودند. لذا درخواست می گردد تنگستان به عنوان مرکز مقاومت در جنوب کشور معرفی شود.
 
در آخر خداوندا همه ما را هدایت بگردان.
 
*مجدداً از جنابعالی که این فرصت را به حقیر دادید تشکر می کنم. ان شاء الله با کمک شما و همه جوانان عزیز ایران اسلامی بخصوص جوانان غیور استان بوشهر، آنچه که رضایت حق تعالی و رضایت مردم است را محقق کنیم.
در پناه‌ حق تعالی محفوظ باشید.
شناسه خبر : 2262
تاریخ : 1401/4/10 10:25:51
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/sLcV6S
نویسنده خبر :
X

🔶جلیل آقامحمدی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 دبیر کمیته مذهبی  دریاکنار
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر
🔹مدیر کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام ( مجمع جهانی خادمین شهدا )
🔹دبیر مذهبی انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر
🔹فعالیتهای اجرایی : تدوین دو جلد کتاب حقیقی شهدایی و ٥ جلد کتاب دیجیتال در زمینه های فرهنگی اجتماعی ، بصیرتی و....
🔹آثار :کتاب خط سرخ، حدیث صابرین، جریان شناسی تاریخ معاصر.... 
🔹نگارش و تدوین دهها مقاله فرهنگی ، انتشار و چاپ انها در فضای اجتماعی مجازی وروزنامه و.....
🔹با ولایت تا شهادت

اخبار مرتبط

نظرات

11
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • حسین محمدی
    1 سال قبل

    تشکر از سایت دریا کنار بابت حمایت از جوانان 👏❤️

  • محمد سلیمانی
    1 سال قبل

    به به عجب جوانی 👏💓👏👏💓💓

  • علی صبوری
    1 سال قبل

    ماشاالله ماشاالله 👏❤️

  • دلیران تنگستان
    1 سال قبل

    حمایت از جوانان نتیجه ای جز پرورش مدیران انقلابی ومتخصص برای آینده کشور ندارد. جوانان امروز مدیران فردا هستند.بیاییم حمایت و تشویق رابه جای سرکوب کردن جوانان درویش بگیریم.باسپاس از سایت دریاکنار که این مصاحبه را ترتیب اثر دادند.وامیدوارم ادامه داشته باشد

  • معصومه
    1 سال قبل

    بهت افتخار میکنم .ابوالفضل جان .انشالله همیشه سالم باشی

  • محمدی زاده
    1 سال قبل

    ماشاالله جوان انقلابی تنگستان 👏

  • محمد منفرد
    1 سال قبل

    درود بر شما ابوالفضل جان

  • فاطیما
    1 سال قبل

    https://faatimaahijab.com/products/kids-praying-set-collections/ با تشکر از مطالب و محتوای مفید

  • زهراسادات
    1 سال قبل

    ❤️

  • سید زهرا جمشیدی
    1 سال قبل

    ابلفضل بلوکی ... من به شما افتخار میکنم

  • زهرا سادات جمشیدی
    1 سال قبل

    ابلفضل بلوکی... من به شما فتخار میکنم