گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
آغاز مبارزه با کنه گردآلود خرما در شهرستان تنگستان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان از آغاز عملیات کنترل کنه گردآلود خرما در شهرستان تنگستان خبر داد.

اسلام رضایی اظهار داشت : آفت کنه گردآلود یا تارتن خرما از آفات مهم خرما در نخیلات منطقه تنگستان می باشد که همزمان با گرم شدن هوا و بروز ریزگردها از اواسط اردیبهشت تا اواسط خردادماه در باغات تنگستان فعالیت خود را آغاز می کند.

رضایی افزود: شرایط نامساعد آب وهوایی، وزش بادهای گرم و بروز ریزگردها در زمان آغاز فعالیت کنه گردآلود در منطقه تنگستان تاثیر گذار است، بطوری که در برخی سال ها، بدلیل شرایط نامساعد آب و هوایی، علایم شروع فعالیت کنه گردآلود خرما در اوایل اردیبهشت ماه، در روی میوه های خرما در مرحله حبابوک مشاهده شده است.

رضایی گفت: خوشبختانه، بیشتر باغدران منطقه به زمان شروع فعالیت آفت آشنایی داشته و با دیدن علائم اولیه ظهور آفت اقدام به سمپاشی می نمایند و از سمومی مانند تترادیفون، آبامکتین، ارتوس، دانیتول استفاده می کنند.

 رضایی افزود: متأسفانه در برخی سال ها پدیده مکرر گردوغبار در ماه های خرداد و تیرماه تاثیر زیادی بر روند افزایش فعالیت مجدد آفت داشته و این موارد در سال هایی که فعالیت آفت بالاست کار سمپاشی را به تکرار میکشاند.

رضایی به باغداران توصیه نمود: با تکریب بموقع و هرس درختان، مبارزه با علف های هرز و آبیاری منظم و افزایش رطوبت نسبی محیط شرایط لازم برای افزایش جمعیت و خسارت آفت را نامساعد ساخته و در نتیجه مصرف سموم را کاهش دهند و در صورت لزوم از سموم کنه کش مناسب و سمپاش های مناسب استفاده نمایند.

شناسه خبر : 7992
تاریخ : 1402/2/26 19:02:07
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/yFoeYZ
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #خرما #کنه #تنگستان #جهادکشاورزی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.