گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
آنچه مکتب سلیمانی می‌نامیم نقطه عطف یک انسان‌شناسی در مکتب حضرت امام (ره) است
مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران گفت: تقدیر خداوند از ابتدای خلقت بر این امر بود که جهان در یک دوگانه اصحاب نار و نور رقم بخورد، دو طرف دعوای اصحاب الهی و اصحاب طاغوت بر بستر تاریخ جایی که همه ما قرار است در آنجا آزمایش شویم و نسبت خودمان را با آن برقرار کنیم،

مجید احمدی در مراسم گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ما در نگاه جهان‌بینی دینی معتقد هستیم که با سامان دادن دنیا و آخرت می‌توانیم توأمان این دو را باهم شکل دهیم.
وی با اشاره به محصول مدرنیسم که تلاش داشت انسان را به سمت دنیاطلبی ببرد، تصریح کرد: در مقابل این دنیا اتفاق دیگری رقم خورد که آن هم انقلاب اسلامی بود.
این مقام مسئول اضافه کرد: انقلاب اسلامی تلاش کرد که انسان‌شناسی جدیدی را ارایه دهد، یک مفهوم جدیدی را خلق کند و برای خلق این مفهوم جدید ما انسان‌هایی را داریم که دقیقاً متعلق به همین صفت‌ها  هستند.
احمدی تصریح کرد: انسانی که تلاش می‌کند خودش را در محضر الهی ببیند و خود را خلیفه‌الله فرض می‌کند.
وی اضافه کرد: بعثت انسان در آن زمان اتفاق افتاد و شاید ما به‌عنوان نسل‌های دوم و سوم انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم درک کاملی ازآنچه در انقلاب اسلامی رخ داد را متوجه شویم چون در بستر آن قرار داریم و متوجه بعضی از اشکالات خرد در آن هستیم.
مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران بیان کرد: بدون شک تلاش حضرت امام (ره) به‌عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در مقابل تفکر چپ و راست در زمان خودشان تلاش برای تأسیس جامعه‌ای بود که از دل آن چنین انسان‌هایی متولد شود.
احمدی افزود: آنچه مکتب سلیمانی می‌نامیم نقطه عطف یک انسان‌شناسی در مکتب حضرت امام (ره) است.
وی بابیان اینکه اگر از بین تمام آدم‌ها و شخصیت‌ها و شاخصه‌هایی که داریم بخواهیم نماد انسان کمال و تراز انقلاب اسلامی را مثال بزنیم بدون شک یکی از نقاط عطف و مرتفع و بلند آن حاج قاسم سلیمانی است، اظهار داشت: ما به‌راحتی می‌توانیم بگوییم انسان تراز انقلاب اسلامی برای ما فردی است مشابه شهید سلیمانی و بسیاری از هم‌رزمان او و کسانی که در این ایام با او بودند و هنوز هم فراوان در اوج دورانی که دنیا در بالاترین سطح از لذت است و سود خود را به رخ ما می‌کشد.
احمدی اضافه کرد: برای فهم حاج قاسم سلیمانی باید انسانی را که زیر بار امانات الهی است تصور کنیم انسانی که با خداوند عهد بسته است.
مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران با اشاره به اینکه در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی، کلاس‌ها و محیط در اختیار ماست، گفت: ما باید تلاش کنیم در کنار کارهای عادی و روزمره، و دغدغه‌های زندگی و مالی، بتوانیم در کسانی که استعداد سلیمانی شدن را دارند شعله‌ای روشن کنیم.
فرمانده ناحیه سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به انقلاب اسلامی و برافراشتن پرچم نه شرقی و نه غربی توسط حضرت امام خمینی (ره)، گفت: با شکل‌گیری یک کشور مسلمان، جهان غرب پس از انقلاب احساس خطر کرد.
سرهنگ غلامرضا شهابی بابیان حربه‌های غرب و سنگ‌اندازی برای کشیدن ترمز این انقلاب، اظهار داشت: این انقلاب از درون چنان قدرتمند بود که هیچ‌کدام از این حربه‌ها کارساز نبود.
وی اضافه کرد: اتاق فکر غرب تصمیم داشت با نفوذ به محور مقاومت و قطع سرپنجه‌های قدرت، بخشی از قدرت انقلاب را سرکوب کند.
سرهنگ شهابی بابیان چگونگی ورود شهید حاج قاسم سلیمانی به سوریه، اظهار داشت: سوریه هم‌پیمان دیرینه ما بوده و در نبرد با عراق تنها کشوری که بر علیه ما اقدامی نکرد، سوریه بود بنابراین برای کمک به مردم سوریه و دور کردن مرزهای نبرد از ایران، سپاه ما وارد نبرد با داعش شد.
وی تصریح کرد: با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در کمتر از دو ماه نیروهای داعش از سوریه خارج شدند و بشار اسد در کشور خود باقی ماند و سنگر ایران در محور مقاومت نزدیک به اسرائیل است.
مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: فلسفه وجودی مراسم گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، ابعاد داخلی و بین‌المللی آن است.
محسن صحرانورد اظهار داشت: این مراسم حداقل برای ساعاتی بوی اخلاص و معنویت شهید حاج قاسم را به ما انتقال خواهد داد.
وی با اشاره به مطالعه خصوصیات شخصیتی این مرد بزرگ، بیان کرد: اخلاص ایشان چیزی است که می‌تواند در جامعه فراگیر شود و در واقع ایشان مصداق آیه شریفه «سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ» هستند، چیزی که جامعه امروز به‌شدت به آن نیاز دارد.

شناسه خبر : 4938
تاریخ : 1401/10/13 12:31:33
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/m2R1NG
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #مکتب #سلیمانی #مشاور وزیر بهداشت #مجید احمدی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.