گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اجاره ۲۰ میلیونی ویلا برای هر شب/ نظارت هم به تعطیلات رفت؟!
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محمودآباد با اشاره به قیمت‌های ویلا‌های اجاره‌ای عنوان کرد: این ویلا‌ها جزو واحد‌های اقامتی حوزه گردشگری نیست و نیاز است مردم بدانند که نظارت این ویلا‌ها تا زمانی که مجوز نداشتند باشند تحت نظارت بخش گردشگری میراث نیستند.

داریم تا شبی ۲۰ میلیون کنار دریا که مجهز کامل و دارای استخر، جکوزی و سونا است. گفتم چرا اینقدر قیمت‌هاش بالاست؟ خندید و گفت: اتفاقا خوبه قیمت‌هاش با وجود این همه گرانی و تورم؛ تازه این ویلا‌ها در طول سال خالی می‌ماند و در این ایام اجاره داده می‌شود پس زیاد قیمت‌ها بالا نیستش.

 

برام جای سوال پیش آمد که آیا این قیمت‌ها در سایر شهر‌های ساحلی مازندران به همین حالت است به همین منظور به شهر نزدیک محمودآباد، یعنی سرخ‌رود رفتم و از آن افرادی که گوشه خیابان‌ها ایستاده‌اند قیمت ویلا‌ها خواستم که آن‌ها هم به مانند آن افراد محمودآباد همین قیمت را گفتند. به فکرم رسید که قیمت‌ها در آن خانه‌های روستایی چقدر است آخر شنیدم برخی از صاحبان خانه‌های روستایی نزدیک به دریا هم خانه‌های خود را در این ایام اجاره می‌دهند؛ پرس‌وجو کردم و با تماس تلفنی با یکی از آشنا‌ها در روستای بیشه کلای بخش مرکزی محمودآباد گفت که اجاره خانه شبی ۲ میلیون است تا ۴ میلیون تومان، البته بستگی به تعداد جمعیت نیز دارد و اگر جمعیت زیاد باشد قیمت بالا می‌رود.

درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری ساماندهی با شناسایی از سوی گردشگری برای این واحد‌های اقامتی انجام می‌شود، افزود: برای نظارت بر این واحد‌های مسکونی نیروی انتظامی و دادستانی پایه‌کار بیایند تا ساماندهی صورت گیرد؛ البته خود این کار فعل و اجاره دادن خانه و ویلا براساس قانون ماده ۷ توسعه صنعت گردشگری و جهانگردی سال ۷۰ باید مجوز لازم را از وزارت میراث فرهنگی اخذ کنند در غیر این صورت تخلف است و به جزای نقدی و حتی پلمپ جریمه می‌شوند.

 

حسنی با تاکید براینکه خانه مسافر براساس آیین‌نامه ایجاد اصلاح مصوب سال ۱۳۹۴ جزو تاسیسات گردشگری است، عنوان کرد: حدود ۲۹ نوع تاسیس گردشگری در حوزه صنعت گردشگری قرار می‌گیرند، بنابراین فردی برای اجاره مکان گردشگری تابع این قانون قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه شروع فعل در مکان تخلف است و بهره‌بردار باید مجوز بگیرند و با نرخ قانونی اجاره دهند، اما برای صاحبان این خانه‌ها آزادی عمل وجود دارد تا نرخ آزاد بدهند، اظهار کرد: واحد‌های گردشگری براساس نرخ دستورالعمل وزارتخانه و نرخ تورم تعیین می‌شود که این افزایش سالانه در مهرماه طبق جامع تاسیسات گردشگری صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت اقامتگاه‌های رسمی در این ایام تعطیلات نوروزی عنوان کرد: در بازدید حدود ۹۰ تا ۱۰۰ درصد از این اقامتگاه‌ها اشغال بودند که این نشان‌دهنده استقبال مسافران بوده است.

 

حسنی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش بومگردی‌ها نیز با توجه به نوع خاص و ذائقه مسافر به سمت آن کشیده می‌شوند که در مقطع جامع کنونی و وجود زندگی ماشینی این واحد‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

 

این مسئول در خصوص افزایش چادرخوابی مطرح کرد: ممکنه یک عامل آن به افزایش این اقامتگاه‌های غیررسمی برگردد، اما عامل مطلق نباشد و به علاقه مندگی مسافران نیز شامل می‌شود.

شناسه خبر : 6610
تاریخ : 1402/1/12 12:57:50
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/GTg2E4
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #اجاره #ویلا #نظارت #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.