گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
آیا ایجاد این نیروگاه به نفع مردم شریف اصفهان است؟
استان اصفهان در منطقه‌ای کویری قرار دارد و با معضل کمبود آب روبرو است، جای تعجب دارد که با وجود مشکلات موجود و جدال‌های سنگین بین استانی درباب آب، چرا امروز در استان اصفهان کلنگ نیروگاه جدید بر زمین زده شد.

خبری رسید مبنی‌بر اینکه قرار است در استان اصفهان نیروگاهی ساخته شود. احداث نیروگاه در یک استان بازار کار خوبی برای نیروهای بومی ایجاد می‌کنداما بنده این خبر را برای مردم شریف اصفهان خبر خوش یمنی نمی‌بینم. به این دلیل که استان اصفهان در منطقه‌ای کویری قرار دارد و با معضل کمبود آب روبرو است. جای تعجب دارد که با وجود مشکلات موجود و جدال‌های سنگین بین استانی درباب آب، چرا امروز در استان اصفهان کلنگ نیروگاه جدید بر زمین زده شد. تعجب از اینکه چرا این نیروگاه باید در استان اصفهان باشد؟

در استان کویری‌ای که زاینده رود زیبای آن به دلیل کم آبی خشک شده است و مردم این استان با وجود کارخانجات ذوب آهن و فولاد مبارکه و دیگر صنایع آب‌بر، در رنج کم‌آبی و آلودگی شدید هوا به سر می‌برند و بخش کشاورزی اصفهان نیز از این معضل بزرگ آسیب‌های بسیار دیده است، چرا مسئولان محترم کلنگ احداث این نیروگاه جدید را در اصفهان به زمین زدند؟

آیا بهتر نبود این نیروگاه با توجه به سواحل خلیج فارس و دریای عمان در حاشیه سواحل ایجاد می‌شد؟

و اگر این نیروگاه ها درکنار سواحل خلیج همیشه فارس و دریا عمان بنا نهاده شود قطعا عوایدی مفیدی برای کشور دارد از جمله تامین آب شرب که امروزه نیاز جدی کشور است. 

آیا وقت آن نرسیده قدری مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود که هم کاربردی باشد و هم راهبردی؟

در کشورهای پیشرفته اکثر نیروگاه‌های فسیلی در صورت وجود دریا در کنار سواحل راه اندازی می‌شوند که آب مورد نیاز نیروگاه تأمین شود و نیاز به ایجاد سد و تحمیل هزینه‌های هنگفت بر دولت و ملت نباشد ولی با کمال تأسف در کشور ما با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی‌های مداوم و اقلیم نیمه خشک دائمی که کشور را احاطه کرده است متولیان امور چنین تیشه به ریشه می‌زنند.

درست است که ایجاد نیروگاه بازار کار خوبی برای جوانان عزیز اصفهانی در پی خواهد داشت ولی قطعا در آینده برای تامین آب و نان و هوای پاک همین جوانان دولت و جامعه مجبور است چند هزار برابر منفعت پیش‌رو هزینه کند اگر چنین امکانی فراهم باشد. از سوی دیگر، چنین اقدامی باعث می‌شود که استان‌های دیگر نیز بخاطر عملکرد اشتباه مسئولان و تأمین آب این نیروگاه‌ها با معضل جدی مواجه شوند. 

اکنون کلان شهرها بسیار متراکم شده‌اند در صورتی که می‌توان با تدبیر و علم و آگاهی نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها و تشویق و ترغیب مردم شریف کلان شهرها، زندگی در حاشیه سواحل را جایگزین وضعیت فعلی کرد و از تراکم بیش از حد کلان شهرها کاست. قطعا این مهم به نفع مردم عزیز و وطن می‌باشد.

امیدوارم مسئولان محترم کشوری قدری بدور از تعصبات قومیتی و استانی با دید باز نسبت به انجام پروژه‌های ملی اقدام کنند.

ارادتمند

 محمدحسین ماحوزی

شناسه خبر : 5490
تاریخ : 1401/11/7 13:32:06
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/kQVu0s
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #احداث #نیروگاه #اصفهان #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.