گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اداره منابع طبیعی استان هم به مردم لطمه می‌زند هم به بیت المال
شاید بیشتر مخاطبین عزیز که بنوعی با مشکلات ناشی از تصرف زمینهایشان توسط منابع طبیعی صورت گرفته است پایشان به پیچ و خم دادگاه افتاده باشد و با دردسرهای آن آشنا باشند.

✒️علی جهاندار
(خبرنگار دریا کنار)

- رئیس کل محترم دادگستری
- استاندار محترم بوشهر
- بازرس کل محترم استان

موضوع از این قرار است که اداره منابع طبیعی از ده یا  پانزده سال قبل تصمیم به ثبت اراضی ملی و سند دار کردن  اراضی ملی  نموده است که در بسیاری از موارد با اشتباهات و ایرادات زیادی همراه بوده است و اراضی کشاورزی مردم عمدتا کشاورز را نیز تصرف نموده اند، در گذشته کمسیونی در ادراه بود و به شکایات و اعتراضات مردم رسیدگی می‌کرد ولی متاسفانه چندسال اخیر این کمسیون تعطیل شده و تنها راه رفع تصرف منابع، شکایت در دادگاه میباشد که راهی ست بسیار سخت طولانی و هزینه بر که ممکن است اندکی از افراد  در این ماراتن به حقشان برسند 

اما این پایان ماجرا نیست و درصورت محکومیت منایع طبیعی این سازمان موظف است که مقداری از زمین رفع تصرف شده را از نقشه خود جدا کرده و حق مردم را ادا نماید که متاسفانه طبق صحبتهایی که با چندین نفر از مراجعه کننده به آن اداره انجام شد از نحوه انجام کارشان ناراضی بودند و می‌گفتند اداره مذکور به حکم دادگاه تمکین نمی‌کند و حق مارا نمی‌دهد  بعنوان نمونه مراجعه کننده ای از شهرستان تنگستان رای دادگاه که تاریخ صدور آن سال۱۴۰۰ بود می‌گفت دوسال است اینها کار مرا انجام نمی‌دهند

عدم تمکین به رای دادگاه جرم بوده و شاکی می‌تواند در دادسرا شاکی شود که این امر باعث محکومیت اداره به جبران ضرر و زیان شاکی شود و این کوتاهیها و سوئ مدیریت‌ها  نیز  ضرر به بیت المال خواهد بود‌.

 
شناسه خبر : 12293
تاریخ : 1402/8/17 09:39:34
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/xtcRnR
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #منابع طبیعی #بیت المال #دادگاه #تصرف زمین #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.