گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
ارزیابی بهداشتی بیش از ۴۵۰ مدرسه در دشتستان انجام شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از انجام ارزیابی بهداشتی در بیش از ۴۵۰ مدرسه به‌صورت ضربتی خبر داد.

ماریا خویشدوست در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی و همچنین فرا رسیدن فصل پاییز، شیوع بیماری‌های حاد تنفسی افزایش‌ یافته و ما شاهد مراجعه کودکان و نوجوانان به مراکز درمانی به‌صورت بستری و سرپایی هستیم.
 خویشدوست تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی که از بیمارستان‌های مهر و شهید گنجی برازجان داشته‌ایم تعداد کودکان بستری در بخش‌های اطفال نسبت به ماه‌های گذشته رشد بیشتری داشته و تمامی تخت‌های این بخش‌ها اشغال شده است.
وی همچنین گفت: از ابتدای مهرماه و بازگشایی مدارس، ارزیابی بهداشتی مدارس طبق چک‌لیست وزارت بهداشت توسط مراقبین سلامت در حال انجام است و هر هفته ۲۵ درصد از مدارس طبق این چک‌لیست باید ارزیابی بهداشتی شوند.
خویشدوست بیان کرد: با توجه به شیوع بالای بیماری حاد تنفسی و همه‌گیری مجدد بیماری در مدارس، طبق دستورالعمل نسخه ۱۰ مراقبت و کنترل کرونا در مدارس ۱۴۰۱ و بازنگری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از اوایل هفته جاری، تمامی نیروهای بهداشتی شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت از مدارس تحت پوشش خود به‌منظور پیشگیری از ابتلای بیشتر دانش آموزان و معلمان و دیگر افراد شاغل در مدارس بازدید به عمل می‌آورند و نتایج این ارزیابی‌ها به فرمانداری و ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان برای اقدامات مؤثر ارسال می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: ارزیابی بهداشتی در مدارس با اولویت استفاده دانش آموزان از ماسک و تأکید و الزام تمامی دانش آموزان و افراد شاغل در مدرسه بر زدن ماسک و همچنین در صورت ابتلای دانش آموزان و دیگر افراد شاغل در مدرسه، لزوم گذراندن مدت‌زمان دوره بیماری و نقاهت طبق گواهی استعلاجی پزشک معالج در منزل، انجام می‌گیرد.
خویشدوست خاطرنشان کرد: تمامی والدین ضمن آموزش به فرزندان خود جهت استفاده درست از ماسک در طی حضور در مدرسه، همکاری‌های لازم را برای کنترل و کاهش چرخش بیماری‌های حاد تنفسی با اولیا مدارس داشته باشند تا خدای‌ناکرده فرزندان آن‌ها دچار بیماری نشوند.
 

شناسه خبر : 3739
تاریخ : 1401/7/25 12:13:14
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/WLxDQ4
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #ارزیابی #رئیس شبکه بهداشت و درمان #ماریا خویشدوست #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.