گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
معاون اول رئيس جمهور در آيين تكريم و معارفه وزراي سابق و جديد وزارت صمت:
از ظرفيت جوانان و زنان نخبه درمديريت مياني و بالاتر وزارت صمت استفاده كنيد/ وزارت صمت و جهاد كشاورزي مهمترين وزارتخانه‌هاي تحقق‌ شعار سال يعني «جهش توليد با مشاركت مردم» هستند/ ‌اگر قطعي برق رفع نشود، رشد هشت درصدي چگونه بايد محقق شود؟/ کمک‌هایی که در دهه‌هاي گذشته به صنعت خودروسازي شده ، ظلم در حق صنعت بوده است
دكتر عارف در آيين تكريم عباس علي آبادي، وزير سابق صمت و معارفه سيد محمد اتابك، وزيرجديد صمت، كه عصر امروز (سه شنبه) برگزارشد، با انتقاد از وضعیت خودروسازی گفت: در حالي كه خودروهاي داخلي ما مصرف بالايي دارند، بحث درباره آزاد سازي نرخ سوخت معنايي ندارد، متاسفانه کمک‌هایی که در دهه‌هاي گذشته به صنعت خودروسازي شده است، ظلم در حق صنعت بوده است،خودروسازان بارها وعده دادند كه كيفيت خودروها اصلاح خواهد شد اما واقعيت اين است كه بهبودي اتفاق نيفتاده است.

معاون اول رئيس جمهور افزود: خودروسازان، مردم را با وعده‌ها و پيش فروش‌هايشان سركار مي گذارند، ‌در حالي كه وظيفه ماست كه خودروي خوب داخلي يا خارجي را طبق ضوابط در اختيار مردم قرار داده و نياز آنها را تامين كنيم.
دكتر عارف در اين مراسم، با تشکر از مهندس عباس علی آبادی، وزیر صمت در دولت سيزدهم گفت: ایشان در هر مسئوليتي كه برعهده داشته اند، منشا خیر و برکت بوده اند كه اميدواريم با ادامه فعاليت در وزارت نيرو نيز تحولي جدی در حوزه‌های برق و آب که صنعت ما در هر دو بخش با مشکل روبروست ايجاد كنند.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه افزود: در دو روز گذشته، در آیین تکریم و معارفه وزراي ‌جهاد کشاورزی و صمت شركت كردم انتخاب‌ اين دو وزارتخانه اتفاقی نبود و معتقدم كه آنها مهمترين وزارتخانه هايي هستند كه مي توانند شعار سال يعني «جهش توليد با مشاركت مردم» را تحقق بخشند، آنها وزارتخانه هاي پيشرو در بحث توليد ثروت هستند.
وي در ادامه گفت: «جهش تولید» یعنی «تولید ثروت»، اما فعاليت چهاردهه گذشته مدیران ما نشان می‌دهد كه نه تنها در تولید ثروت توفیق چندانی نداشته‌ایم، بلكه در مصرف ثروت پیشتاز بوده ايم و این مصرف با تكيه بر منابع محدودی که در اختيار داشتیم صورت گرفته است، اما در دولت چهاردهم با نگاه به اسناد بالادستي و خصوصا برنامه هفتم توسعه تلاش می‌کنیم هم توليد ثروت صورت گیرد و هم به شاخص‌های مهمی مانند شاخص رشد‌ و كاهش بيكاري برسيم.
معاون اول رئيس جمهور افزود: البته همه اين پيشرفت ها،‌ بدون مشارکت مردم و تنها با نگاه دولتی رخ نخواهد داد و اين در حالي است كه سیاست‌های کلی اصل ۴۴، بهانه‌هاي تنگ نظرانه در زمينه حضور بخش خصوصي و حضور مردم را برداشته است.
دکتر عارف در ادامه گفت: ما امروز در شرایطی قرار داریم كه در اسناد بالادستی و خصوصا برنامه هفتم توسعه، هیچ کمبودی براي برنامه ريزي و پيشرفت نداریم و حتی شاید با تورم قانون و سند هم روبرو هستیم اما چرا در سه دهه گذشته به آن تحولی که باید رخ می‌داد نرسیده‌ایم و چرا به جایگاه اول منطقه در سال ۱۴۰۴ كه قرار بود در اختیار ایران باشد نرسيده ايم؟
وي در ادامه با بيان جايگاه هاي نامناسب ايران در شاخص رقابت پذیری جهانی، شاخص رقابت پذیری صنعتی، آزادسازی اقتصاد، بهبود فضاي کسب و کار، شاخص نوآوری جهانی و ... گفت: در اين دولت تلاش مي كنيم تا هرچه سریعتر با اجرای برنامه هفتم توسعه که همزمان با آغاز فعاليت دولت و مجلس است، به اهداف مورد نظر برسيم.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه خطاب به وزير صمت گفت: رشد متوسط صنعت در ۵ سال اخیر ۲,۹ درصد بوده که باید به هشت و نیم درصد برسد، رشد متوسط سالانه معدن ۲/۸ درصد بوده که باید به ۱۳ درصد برسد، در بخش تجارت نیز ۴ درصد بوده که باید به ۲۳ درصد برسد.
وي در ادامه خطاب به مهندس علي آبادي، وزيرسابق صمت و وزيركنوني نيرو گفت: واقعیت این است که در تابستان با شش يا هفت ساعت قطعی برق روبرو هستيم كه اين مسئله در مجموعه هاي تولیدی، ضرر و زیان بسیاری را ایجاد می‌کند كه نمونه‌اش در صنعت ذوب فلزات است،‌ در حالي كه ما توقع رشد هشت درصدي داريم اما صنعت ما باید در بهترین ساعات تعطیل ‌شود و در اينجا تنها بحث عدم النفع نيست بلكه بحث ضرر مجموعه هاي توليدي بسيار جدي است كه در اين زمينه بايد كارهاي زيربنايي و اصولي صورت گيرد.
وي در ادامه با بيان اينكه آنچه در وزارت صمت اتفاق افتاده است ادغام نبوده، بلكه الحاق بوده است گفت: از وزیر صمت می‌خواهیم که براي ايجاد یک ساختار چابک با نگاه به بخش خصوصی برنامه ريزي كنند.
دكتر عارف در ادامه خواستار توجه بر اهمیت تحقیق و توسعه، پایش موانع تولید، رفع موانع توسعه صادرات، بهبود وضعيت بازار خودرو، گذر از خام فروشي محصولات، گذر از مونتاژ به نوآوري، دانش بنيان كردن صنايع، ارتقاء رقابت پذيري صنعت و معدن،‌ هوشمند سازي صنايع و افزايش بهره وري، ‌استفاده از فناوري هاي نوين از جمله كوانتوم و هوش مصنوعي در صنعت، افزايش سهم معدن در توليد ناخالص ملي و عدالت صنعتي از طريق آمايش سرزميني شد.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه خواستار آن شد كه وزارت صنعت برنامه سالانه خود براي رسيدن به اهداف تعيين شده را ارائه كند .
وي در ادامه با بيان اينكه نيمي از جمعيت كشورمان را زنان تشكيل مي دهند از وزير صمت خواست تا در مديريت هاي مياني و بالاتر از آن، از حضور جوانان و خانم ها استفاده كند.
معاون اول رئيس جمهور كشورمان در ادامه گفت: اگر چه راهبرد اصلي ما رقابت جهاني است اما در قدم اول بايد حداقل در بين ۱۴ يا ۱۵ كشور منطقه در جايگاه خوبي قرار گيريم.
در ابتداي اين جلسه، مهندس علي آبادي، وزير سابق صمت و وزير جديد نيرو، با ارائه گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته در مدت مسئوليت وي در اين وزارتخانه خطاب به وزيرجديد صمت گفت: مطمئنا در اين وزارتخانه به شما خوش نخواهد گذشت چون وظيفه سنگيني برعهده شما گذاشته شده است اما شيريني موفقيت ها به شما كمك مي كند كه خستگي‌ها را فراموش كنيد.
سيد محمد اتابك، وزير جديد صمت نيز در اين جلسه با تشكر از راي مجلس به تمامي وزراي دولت چهاردهم گفت: با اين راي تاريخ ساز، يك وفاق ملي شكل گرفت .
وزير صمت با انتقاد از قطعي برق و ضرر گسترده آن به حوزه هاي صنعت، معدن و تجارت گفت: اميدواريم كه مهندس علي آبادي كه خودشان از خانواده صنعت و وزارت صمت و فردي دانشمند هستند توجه ويژه اي به بهبود زيرساخت هاي توليد و خصوصا برق صنايع سنگين داشته باشند.
وي با بيان اينكه تعهد مي كنم كه فضاي سالم و امني براي تمامي كساني كه دانش و سرمايه شان را در اختيار كشور قرار دهند ايجاد كنيم گفت: بايد شرايطي را ايجاد كنيم كه صنعتگران، معدنكاران و تجار بتوانند به ما اعتماد كرده و در اقتصاد مشاركت كنند.
مهندس اتابك در ادامه با تاكيد بر اينكه مقابله با فساد، استفاده از همكاران قوي و امين و حمايت از كاركنان شريف و امين، رويكرد اصلي اين وزراتخانه است گفت: برنامه‌اي كه قصد اجراي آن را داريم در ۹ راهبرد و ۷۶ برنامه عملياتي، طراحي شده كه از برنامه پيشرفت هفتم كشور اقتباس شده و تلاش مي كنيم كه آن را محقق كنيم.

شناسه خبر : 16596
تاریخ : 1403/6/7 07:50:26
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/thSLxN
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #معاون اول رئيس جمهور #دكتر عارف #عباس علي آبادي #معارفه #صمت #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.