گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
فعالیت فرهنگی تیم قلمداران جنوب
از قلمداران جنوب تا انقراض ماهی خساک
در بین دو نیمه فوتبال مطرح شد ؛ انقراض ماهی خساک یعنی پایان دریا مسابقه فوتبال تیم قلمداران هنر جنوب و وحدت آذین در ورزشگاه شهدای خلیج فارس برگزار شد . در ادامه برنامه های فرهنگی تیم قلمداران هنر جنوب ؛مسعود عرب زاده ، از جواد غلام نژاد جبری فیلمساز و پژوهشگر هم استانی دعوت کرد که در رابطه با تازه ترین فیلم مستند خود " خساک " در جمع بازیکنان صحبت کند.

در بین دو نیمه فوتبال مطرح شد ؛

انقراض ماهی خساک یعنی پایان دریا

 

 

مسابقه فوتبال تیم قلمداران هنر جنوب و وحدت آذین در ورزشگاه شهدای خلیج فارس برگزار شد .

 

در ادامه برنامه های فرهنگی تیم قلمداران هنر جنوب ؛مسعود عرب زاده ، از جواد غلام نژاد جبری فیلمساز و پژوهشگر هم استانی دعوت کرد که در رابطه با تازه ترین فیلم مستند خود " خساک " در جمع بازیکنان صحبت کند.

  جواد غلام نژاد جبری خاطرنشان کرد : بعد از رخ داد بیگ بنگ از فیتوپلانگتون ها سیر تکاملی وفرگشت انسان‌ها، تا به امروز که درحال زیستنیم‌ ، در حال حاظر،دریا ،مادر کرهٔ زمین شرایط ناگواری را سپری می کند برای بهتر شدن شرایط ناگوار محیط زیست دریا با ساخت فیلم و پژوهش در حال تلاش هستم.

 

بازیکن تیم قلمداران هنر جنوب یادآور شد :برای ایجاد آگاهی و فهم بیشتر انسان ها

ی سرتاسر جهان طی دو سال تحقیق و پژوهش و تصویر برداری از یک گونه ارزشمند، فیلم مستند(خساک) را تولید کردم ،تا کوششی باشد برای جلو گیری از انقراض این آبزی ارزشمند که خوراک اصلی کوسه ها و ماهیان بزرگ دیگر است.

این فیلمساز افزود:صید بی رویه خساک ماهی ،توسط برخی از صیادان سودجو درسال ۱۳۹۶(۶۰۰۰تن) و درسال ۱۴۰۲(۹۷تن) بوده است که طی ۶ سال این گونه ارزشمند را به خطر انقراض کشانده است.

 

غلام نژاد جبری به اکران فیلم خساک و بازخورد تماشاگران پرداخت و گفت:در بوشهر ،تهران ، قزوین ،شیراز ...به صورت پیوسته در حال اکران می باشد و بعد از اکران 

فیلم خساک به عنوان " ماهی مادر "این آگاهی را به مخاطبین داده که هر فرد یک سفیر برای این گونه ارزشمند باشد .

 

وی بیان داشت: انقراض ماهی خساک ، یعنی پایان دریا و از همه مسوولین می خواهیم نسبت به این موضوع گام تصمیم های مناسبی اخذ نمایند.

جواد غلام نژاد جبری در پایان از تلاش های مسعود عرب زاده مدیر عامل تیم قلمداران هنر جنوب ، نعمت الله امین نژاد سرمربی و تمامی اعضا و یاران خود ، بابت اینکه دریچه تازه ای را ایجاد نموده اند که به وسیله ورزش پیام رسان فرهنگ باشند تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه از دو بازیکن تیم قلمداران هنر جنوب ،حامد مرادی "دبیر آموزش و پرورش و جواد غلام نژاد جبری فیلمساز تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

در این مسابقه"مهرداد نوشادی" از تیم قلمداران هنر جنوب به دلیل شوت زیبا که تبدیل به گل شد و "رضا زنده بودی" از تیم وحدت آذین توسط مسعود لطفی " کارت سبز دریافت نمودند که مورد تشویق بازیکنان و تماشاگران قرار گرفتند.

 

در پایان نعمت الله امین نژاد درباره انعکاس فعالیت های فرهنگی بیان داشت: تیم ما در هر شرایط ابعاد فرهنگی و ورزشی حفظ کرده و بعد از پایان بازی فوتبال و یا در عموم مردم می گویند :(خوشحالیم که تیم قلمداران در سطح استان به گرامی داشت شهدا و تقدیر از هنرمندان و ورزشکاران می پردازد که این عملکرد باعث افتخار جامعه ورزشی و هنرمندان شده است .امین نژاد افزود: تیم قلمداران هنر جنوب همیشه همگام با شرایط جامعه برنامه اجرا می کند، امیدوارم که بتوانیم در آینده نیز با کمک آحاد مردم و مسوولین برنامه های فرهنگی را به خوبی ادامه بدهیم‌.بر اساس این گزارش این مسابقه جذاب و تماشای ۳ بر یک به نفع تیم قلمداران هنر جنوب به پایان رسید. گل های تیم قلمداران هنر جنوب ؛مهرداد نوشادیایمان دهدار(ضربه پنالتی)مهدی پزاره

و تیم وحدت آذین؛

حسین عربی به ثمر رساندند.شایان ذکر است این مسابقه روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهدای خلیج فارس( اداره بندر) به همت "هلیله باستانی " برگزار شد .

 

شناسه خبر : 17789
تاریخ : 1403/7/19 11:06:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/nbE3qv
نویسنده خبر :
X

نازنین شعبانی نژاد
🔹خبرنگار / دانشجو
🔹کارشناسی زبان و ادبیات عرب  دانشگاه خلیج‌فارس
🔹عضو انجمن رسانه دانشگاه خلیج فارس 
🔹عضو انجمن علمی ادبیات عربی دانشگاه خلیج‌فارس

 
 
برچسب ها #فوتبال #ماهی خساک #قلمداران جنوب #دریا کنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.