گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
استان بوشهر در تولید بذر گندم خودکفا گردید
رئیس موسسه تحقیقات ثبت وگواهی بذر ونهال : استان بوشهر درگذشته یکی از استان های وارد کننده بذر بوده که حالا به لطف خدا وتلاش همکاران در سازمان جهاد کشاورزی استان و همکاری خوب مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و بخش خصوصی از 1300 تن به بیش از 12 هزار تن رسیده و از جمله استانهای خوداتکا به تامین بذر گواهی شده مورد نیاز خود گردیده است.

محمدحسین عصاره گفت: استا ن بوشهر اکنون تامین کننده بخشی از بذر گواهی شده مورد نیاز استانهای همجوار می‌باشد.

 

عصاره اظهار داشت: استان بوشهر با همکاری بخش خصوصی در تولید بذرگندم به خودکفایی رسیده و از لحاظ اقلیمی تنها استان کشور است که مشکل آفت سن گندم را ندارد و پیش آگاهی کشاورزان برای مقابله با زنگ زرد گندم موفق به کنترل آن شده است.

 

 رییس موسسه تحقیقات ثبت وگواهی بذرو نهال افزود: استان بوشهر با توجه به اقلیم منطقه، یکی از استانهای جنوبی کشور است که برداشت محصول گندم و جو آبی و دیم در آن، نسبت به دیگر استانهای کشور زودتر انجام می­شود. ایشان همچنان ابراز امیدواری نمودند که با حمایت دستگاه های مرتبط با تولید بذر مادری و گواهی شده و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر مشکلات تسهیلات و یارانه ها که از ابزارهای مهم و کلیدی تولیدکنندگان بذر در استان است برطرف شود.

شناسه خبر : 7392
تاریخ : 1402/2/7 04:00:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/4Wadz4
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #بوشهر #تولید #بذر #گندم #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.