گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
همزمان با بازگشت دکتر پزشکیان از سفر به نیویورک صورت گرفت؛
استرداد ششمین محموله اموال تاریخی و فرهنگی به کشور
ششمین محموله بزرگ اموال تاریخی و فرهنگی کشور، همزمان با بازگشت رئیس جمهور از سفر نیویورک به جمهوری اسلامی ایران مسترد شد.

دکتر مسعود پزشکیان که به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، پس از سخنرانی در این نشست و برگزاری برنامه‌های جانبی دیگر شامگاه پنجشنبه به کشور بازگشت.

در پی پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران از دادگاه لاهه، بخش دیگری از الواح هخامنشی مصادره شده از سوی دولت آمریکا به کشور مسترد شد.

این اموال تاریخی و فرهنگی شامل هزار و 100 لوح با مضامینی همچون مدیریت منابع، راه‌ها، روابط اجتماعی، مایحتاج اساسی زندگی، دستمزدها و اقتصاد جامعه هخامنشی به خط میخی و زبان عیلامی و آرامی در ششمین مرحله استرداد از طریق هواپیمای حامل دکتر پزشکیان و هیئت‌ ایرانی به کشور بازگشت.

سال گذشته نیز در جریان بازگشت رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی از سفر نیویورک، 3 هزار و 506 قطعه از الواح هخامنشی مصادره شده از سوی دولت آمریکا به ایران مسترد شده بود.

شناسه خبر : 17487
تاریخ : 1403/7/6 19:10:27
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/B6C5Fu
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دکتر مسعود پزشکیان #نیویورک #تاریخی

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.