گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اعطای زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند ادامه یابد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس استمرار واگذاری زمین به خانواده‌های دارای ۳ و ۴ فرزند بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را خواستار شد.

 جبار کوچکی نژاد اظهار داشت: مسکن یکی از نیاز‌های اصلی خانوار‌ها بوده و دولت‌ها باید تکالیف خود در قبال ساخت مسکن را به درستی انجام دهند. به دلیل اهمیت حوزه مسکن، مجلس قوانین موثر و متعددی را در این بخش به تصویب رساند از این رو مجلس قوانینی همچون جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین ساماندهی اجاره بهای مسکن را به تصویب رساند تا در این بخش اصطلاحا کار را تمام کرده باشد و به نوعی دست دولت را برای انجام امور محوله باز کند.

وی افزود: به موجب قانون جهش تولید مسکن دولت باید سالیانه یک میلیون مسکن بسازد و نباید فرصت زمانی لازم را از دست بدهد، چرا که هرگونه فرصت از دست رفته می‌تواند نیاز‌ها در بخش مسکن را تلنبار کرده و به نوعی کشور را در این حوزه دچار عقب ماندگی کند. به واقع مسئولین دولت چهاردهم تاکید بر قانون داشته و همچنین اجرای برنامه هفتم را مد نظر قرار داده اند که این مسئله جای بسی خوشحالی دارد بنابراین به موجب همین قوانین، ساخت مسکن در کشور مد نظر بوده و دولت چهاردهم نیز باید در این بخش پیشگام باشد از این رو مسئولین باید اجرای قانون جهش تولید مسکن را به جدّ مد نظر قرار داده و از ابتدای تشکیل دولت، به دنبال اجرای این قانون باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به موجب قانون جوانی جمعیت هم باید به خانواده‌هایی که دارای ۳ یا ۴ فرزند بودند، دویست متر زمین در استان محل سکونت آنها اعطا شود، لذا دولت باید در جریان اقدامات خود در حوزه مسکن، به احکام قانونی جوانی جمعیت و خانواده توجه داشته و به تکالیف مهم در این بخش نیز عمل کند چرا که قطعاً ارائه زمین به خانوار‌ها می‌تواند نقش موثری در تحقق اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده داشته باشد.

وی افزود: بنابراین دولت چهاردهم باید در راستای اجرای صحیح قانون جوانی جمعیت خانواده و همچنین تخصیص اعتبارات در این بخش اهتمام داشته باشد و وزیر راه نیز برای تسریع در تخصیص زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر به تکالیف قانونی خود بپردازد.

 
شناسه خبر : 17502
تاریخ : 1403/7/7 06:59:34
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/RDsTph
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #اعطای زمین #مسکن #جوانی جمعیت #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.