گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
افزایش چهل درصدی مالیاتی
بخشی از افزایش درآمدهای مالیاتی به طور طبیعی به دلیل افزایش قیمت‌هاست

افزایش چهل درصدی مالیاتی 

 

به گزارش دریاکنار ؛ داود منظور امروز در حاشیه تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصادی درباره افزایش درآمدهای مالیاتی، اظهار کرد: بخشی از افزایش درآمدهای مالیاتی به طور طبیعی به دلیل افزایش قیمت‌هاست، زیرا یکی از مالیات‌های مهم ما مالیات بر ارزش افزوده است که خود شامل ۹ درصد از قیمت کالاهاست که با افزایش کالاها نرخ این مالیات نیز افزایش می‌یابد.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: بخشی دیگر رشد درآمدهای مالیاتی به این دلیل است که تولیدکنندگان از رکود خارج می‌شود و متناسب با رونق اقتصادی ارزش افزوده بخش‌های مختلف و درآمد مشمول مالیات را بهبود می‌دهد.

 

وی گفت: دو عامل افزایش قیمت کالاها و بهبود اقتصادی نزدیک به ۴۰ درصد افزایش مالیات‌ها را تأمین می‌کند و ۶۰ درصد افزایش درآمدهای مالیاتی نیز از محل شناسایی مودیان جدید و فرارهای مالیاتی است.

 

 

 

شناسه خبر : 5499
تاریخ : 1401/11/8 12:26:56
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ofCYgE
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #اقتصادی #تورم #ضعف مدیریت اقتصادی #افزایش مالیات #تحریم #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.