گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
انتقاد از تبعیض مجری در برنامه ولادت حضرت معصومه (س) پارک مرجان بوشهر
متاسفانه در برنامه‌ای که به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) شاهد تبعیض آشکار از سوی مجری برنامه بودیم، ایشان در حین برگزاری مسابقه‌ای، اعلام کردند که "اولویت ما دخترانی است که چادر دارند"، این سخن به شدت نادرست است و جای بسی تاسف دارد که در چنین برنامه‌ای شاهد چنین تفکری باشیم.

حضرت معصومه (س) به عنوان الگوی زنان مسلمان، همواره بر رعایت حجاب و عفاف تاکید می‌کردند، اما این به معنای تحمیل چادر به عنوان تنها پوشش قابل قبول برای زنان نیست، حجاب امری قلبی و درونی است و هر زن مسلمانی موظف است با توجه به شرایط و اعتقادات خود، حجاب را به بهترین نحو رعایت کند.

 اظهارات مجری برنامه نه تنها تبعیض‌آمیز بود، بلکه توهینی به تمام زنانی بود که با وجود داشتن حجاب و عفاف کامل، از چادر استفاده نمی‌کنند. اینگونه تفکرات متحجرانه و واپس‌گرایانه، هیچ جایگاهی در جامعه اسلامی ما ندارد و باید به شدت مورد نقد قرار گیرد.

 برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی به مناسبت ولادت ائمه اطهار، فرصتی ارزشمند برای ترویج آموزه‌های دین اسلام و تعالیم ائمه معصومین (ع) است، اما متاسفانه در برخی موارد شاهد سوء استفاده از این فرصت‌ها برای ترویج افکار متحجرانه و تبعیض‌آمیز هستیم.

 امیدواریم مسئولین مربوطه با بررسی این موضوع، ضمن برخورد با خاطیان، از تکرار چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری کنند، همچنین ضروری است که آموزش‌های لازم به مجریان و دست اندرکاران برنامه‌های مذهبی ارائه شود تا شاهد ترویج چنین تفکرات غلطی نباشیم.

 در نهایت، لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نیازمند کار فرهنگی عمیق و ریشه‌ای است، این امر با تحمیل و اجبار به دست نمی‌آید، بلکه باید با ترویج آموزه‌های صحیح دینی، ایجاد بستر فرهنگی مناسب و احترام به آزادی و انتخاب افراد، زمینه را برای انتخاب آگاهانه حجاب توسط زنان فراهم کرد.

شناسه خبر : 15246
تاریخ : 1403/2/22 07:27:05
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/q2HmCr
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #حضرت معصومه (س) #حجاب #جشن #تبعیض

نظرات

1
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • هادی بحرینی
    5 ماه قبل

    با توجه به اجرای شاد و قوی و عالی برادران احمدی و مجموعه موکب چای خانه امام رضایی ها ،به متن بالا نمیشه اسم اتتقاد گذاشت بلکه بیشتر شبیه بخل ، کینه و حسادت به چشم میاد.کمی سعه صدر خودمون ببریم بالا تا شاهد اجرای مراسمات شاد مذهبی بیشتر در فضای باز باشیم.