گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از نمایشگاه صنایع فرهنگی موسسه آفتاب زرین پاییز بوشهر
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از نمایشگاه صنایع فرهنگی موسسه آفتاب زرین پاییز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بازدید کردند.

همزمان با 18 اسفند روز بوشهر و در ادامه برنامه های سفر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به استان بوشهر این هیات به همراهی دکتر محمد رضا باقری نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئول اجرایی سازی سند نقشه مهندسی فرهنگی در استان‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در بوشهر، محمد تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل، معاون هنری و سینمایی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولین استانی بوشهر و اعضای این موسسه آموزشی از نمایشگاه صنایع فرهنگی هنری موسسه فرهنگی هنری آفتاب زرین پاییز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بازدید کردند.

سید سعیدرضا عاملی در این بازدید گفت: استان بوشهر از دیرباز دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در تمام حوزه‌ها است و می‌تواند در عرصه ملی و بین‌المللی معرفی شوند.

بازدید

وی اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان برای احیاء در اولویت کاری است و این نگاه به صورت ویژه و به تمام مناطق کشور یکسان می‌باشد.

بازدید

عاملی افزود: خیلی خوشحال و خرسندم که در این ماموریت به بوشهر از ظرفیت‌های استان از نزدیک آشنا شدم.

 بازدید

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به ظرفیت های بالای محصولات فرهنگی هنری، بیان داشت:  بر اساس ظرفیت‌های قابل توجه  در عرصه این محصولات، حضور فعالین این حوزه در جشنواره ها مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

بازدید

مسئول کارگروه مد و لباس کشور عنوان کرد: ارائه مناسب و معرفی کامل ظرفیت بالقوه محصولات فرهنگی هنری در جشنواره های مختلف، زمینه‌ساز حرکت توان این حوزه به سمت اقتصادی شدن، جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در آن و نیز مطرح شدن طراحان  این حوزه خواهد بود که در نهایت کمک شایانی هم به رونق تولید داخلی می‌کند. 

بازدید

سید مجید امامی با اشاره به اینکه بحث محصولات فرهنگی هنری از چند منظر اقتصادی فرهنگی و اجتماعی مورد اهمیت است، بیان کرد: فعالین در این حوزه باید حمایت شوند تا طرح های آن‌ها از مرحله ایده به مرحله تولید انبوه رسیده تا به پیشرفت این محصولات در کشور کمک شود.

بازدید

در ادامه مدیر موسسه آفتاب زرین پاییز بوشهر گفت: با توجه به اقلیم استان بوشهر وجود ظرفیت هایی همچون دریا و نخل، هنرمندان این استان با الهام از این ظرفیت های خدادای آثار هنری ارزشمندی خلق کرده اند که در نوع خود بی نظیر است.

بازدید

آفتاب قنبری افزود: آثاری همچون ظرف  و ظروف بافته شده از برگ های نخل، آثار هنری تولید شده  با استفاده از صدف های دریایی، شن و ماسه، مروارید و ازاین دست، آثار فاخر فرهنگی و هنری که با تلاش هنرمندان این استان پدید آمده است که جای تقدیر دارد.

بازدید

وی گفت: دریا، نخل، معماری و طراحی حتی لباس و اکسسوری متاثر از ویژگی های جغرافیایی و فرهنگی استان بوده که هنرمندان ما به زیبایی توانسته اند از آنها در خلق آثار خود بهره ببرند.

بازدید

قنبری تصریح کرد: این مهم نیازمند توجه حمایت و همراهی دستگاه های دولتی است تا در گستره استانی و کشوری و حتی صادرات نیازمند  معرفی و بازاریابی و حمایت جهت تولید و عرضه به بازارهای ملی و بین المللی است.

بازدید

 

گفتنی است نمایشگاه صنایع دستی موسسه فرهنگی هنری آفتاب زرین پاییز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با پنج کارگاه عبا بافی، محصولات دریایی، کارگاه حصیربافی، کارگاه مد و لباس و کارگاه سوزندوزی دائر است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه به آدرس میدان امام بوستان 4 موسسه فرهنگی هنری آفتاب زرین پاییز بوشهر مراجعه کنند.

بازدید

 

لازم به ذکر است گه در این بازدید دو جلد از کتاب "تبارشناسی سنتی پارچه و لباس زنان در شهرستان دیلم" با تلاش چند ساله آفتاب قنبری پژوهشگر، استاد دانشگاه و کارشناسی ارشد در حوزه  صنعت پوشاک در راستای احیای لباس‌های سنتی استان بوشهر و پژوهش میدانی که به تازگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر رونمایی شد به  حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اهدا شد.

بازدید

شناسه خبر : 1593
تاریخ : 1400/12/20 18:12:37
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/PnuWVJ
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #شورای عالی انقلاب فرهنگی #دبیر شورا #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.