گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بازدید 4 ساعته رئیس کل دادگستری استان بوشهر از زندان مرکزی بوشهر
مهدی مهرانگیز رییس کل دادگستری استان بوشهر به همراه پورکبگانی نماینده مردم بوشهر گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی اززندان مرکزی بوشهر بازدید کرد .

مهرانگیز در ادامه با حضور درنمازخانه زندان با دیگر زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار وبه درخواست های قضایی و حقوقی آنان رسیدگی کرد و دستورات لازم نیز صادر کرد .

وی در حاشیه این بازدید با تاکید بر بازدید مستمر قضات وروسای دادگستری ها ومراجع قضایی از زندان ها، تصریح کرد : تمامی قضات باید به طور مستمر از زندانها سرکشی کرده و پرونده‌های مددجویان را بررسی کنند و با استفاده حداکثری از تسهیلات قانونی و قضایی از جمله «آزادی مشروط، نظام نیمه آزادی، عفو موردی، تعلیق اجرای مجازات و کمیسیون عفو» در رابطه با زندانیان موجبات کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها را فراهم کنند.

مهر انگیز گفت : استفاده از ارفاقات قانونی، مجازات های جایگزین حبس و استفاده ازپابند الکترونیک به جای حبس باید در راستای کاهش جمعیت کیفری در دستور کار قضایی قرار گیرد .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر درپایان این بازدید در نشستی که به منظور صلح و سازش بین دو خانواده قاتل و مقتول در زندان مرکزی بوشهر برگزار شد در خصوص لزوم ترویج فرهنگ صلح و سازش، گفت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش، بخشش و تقویت شورای حل اختلاف به خصوص شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان در جهت سازش در پرونده های قصاص بیشتر تلاش شود .

در این بازدید که پورکبگانی نماینده مردم بوشهر دیلم و گناوه نیز حضور داشت گفت : پیگیری های لازم در خصوص کمک 100میلیون تومانی جهت آزادی زندانیان صورت می گیرد و در خصوص اشتغال زندانیان نیز اقدامات لازم جهت تسهیل اشتغال آنها نیز صورت می گیرد .

 

 

 

 

شناسه خبر : 16268
تاریخ : 1403/5/19 17:24:27
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/3u714T
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مهرانگیز #دادگستری #پورکبگانی #بازدید #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.