گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بانوی کارمند سازمان منطقه ویژه پارس موفق به فتح قله البروس روسیه شد
مریم بی غرض از کارکنان شاغل در کلنیک و مرکز طب کار سازمان منطقه ویژه پارس در ششمین صعود برون مرزی خود موفق به صعود به قله ۵۶۴۲ متری البروس روسیه شد.

بانوی کارمند سازمان منطقه ویژه پارس موفق یه فتح بلندترین قله کشور روسیه شد. گزارش وی از این صعود در ادامه می‌اید:

برنامه روز اوّل یکشنبه ۱۴ امرداد ۱۴۰۳

پرواز از فرودگاه امام خمینی تهران حدود ساعت ۶ بامداد رسیدن به فرودگاه شرمتُوا حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت ایران (۴ ساعت با پرواز ماهان) و رفتن به هتل آرابات و عصر گشت چند ساعته در خیابان آرابات قدیم و میدان سرخ مسکو در شب 

برنامه روز دوم دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۴۰۳

کلیسا مسیح منجی و گشت در پل رودخانه مسکو و رفتن به باغ کاخ کرملین ( دیدن مراسم تعویض پست نگهبانان گمنام " یادبود جنگ ") و کلیسای سنت باسیل (ورودیه ۲۰۰۰ روبل) و میدان سرخ مسکو و مجتمع تجاری خرید گوم در روز 

برنامه روز سوم سه شنبه ۱۶ امرداد ۱۴۰۳

حرکت از هتل آرابات حدود ساعت ۶ بامداد رسیدن به فرودگاه داماددُوا ساعت حدود ساعت ۸ صبح و بعد از ۳:۳۰ ساعت حدود ساعت ۱۳:۳۰ به فرودگاه ولادی قفقاز رسیدیم و سپس با ترانسفر شهری ساعت ۱۷:۳۰ پسین به هتل شهرزاد در روستای آزووا (آزائو) رسیدیم. 

برنامه روز چهارم چهارشنبه ۱۷ امرداد ۱۴۰۳

بعد از تحویل چمدان هتلی رفتن به ایستگاه تله کابین (مجاور هتل ) و بالا رفتن طی ۳ مرحله و ۳ ایستگاه سوار و پیاده شدن تا ارتفاع ۳۷۰۰ متر با تله کابین (مرحله ۱ اعضای تیم به ایستگاه اوّل در ارتفاع حدود ۳۰۰۰ متر بنام اولد و بلو پونیت – با تعویض لاین در مرحله دوم رسیدن به ارتفاع حدود ۳۴۰۰ متری بنام کابیکار و از آنجا ادامه مسیر با تله کابین به ارتفاع حدود ۳۷۰۰ متری بنام ایستگاه گاراباشی که محل کمپ گروههای کوهنوردی است رفته) و سپس پیمایش مسیر حدود یک ساعت و نیم با کوله کشی تا جانپناه و در کمپ مورد نظر  تا ارتفاع ۳۹۰۰ مترجهت استراحت اقامت کردیم . 

برنامه روز پنجم پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۴۰۳

افراد گروه بعد از استراحت جهت هم هوایی تا ارتفاع حدود ۴۲۰۰ متری صعود و فرود نموده و طبق هماهنگی و توصیه های لازم توسط سرپرست ، بعد از چک کردن وسایل و تجهیزات توسط آقای رهنما  سرپرست تیم و آموزش‌های مربوط به پیمایش شیب بالا و پائین با کرامپون و ترمز کردن با کلنگ هنگام سرخوردن روی یخ و هم طنابی را تمرین کرده و بعد از آماده کردن کوله و تجهیزات صعود ، استراحت کردن برای فردا 

برنامه روز ششم جمعه ۱۹ امرداد ۱۴۰۳

بیدارباش حدود ساعت ۱ بامداد و شروع پیمایش اعضای تیم ساعت ۱:۳۰ بامداد از ارتفاع ۳۹۰۰ متر به سمت قله های دو قلو البروس، حدود ساعت ۶:۳۰ بامداد به  ارتفاع حدود  ۴۹۰۰ متری رسیده که از آنجامسیر  دو قله البروس از هم جدا می شد. ( کوه البروس بلندترین و برجسته ترین قله روسیه و اروپا است. این قله در قسمت غربی قفقاز واقع شده و بلندترین قله رشته کوه قفقاز به شمار می رود. نام این قله با نام قله البرز هم ریشه است که شکلی از واژه ایرانی هستند. این آتشفشان خاموش 5642 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. البروس بلندترین آتشفشان چینه ای در اوراسیا و همچنین دهمین قله برجسته در جهان است. این کوه در جنوب روسیه در نزدیکی مرز گرجستان قرار دارد.

البروس دارای دو قله است که هر دو گنبدهای آتشفشانی خاموش هستند. قله بلندتر و غربی آن 5642 متراست؛ قله شرقی 5621 متر  ارتفاع دارد). پس از اندکی استراحت وارد شیب های اصلی قله اصلی شدیم و با استفاده از طناب های ثابت گذاری شده در طول مسیر به سمت قله حرکت کردیم رسیدن کل اعضای تیم به ارتفاع ۵۶۴۲ متر (قله البروس – بلندترین قله اروپا) حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح – بعد از گرفتن عکس یادگاری و … حدود ساعت ۱۱ شروع به فرود کردیم . شدت وزش باد حدود ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت بود و سرمای شدید و شرایط جوی نامناسب و ازدحام سایر کوهنوردان جهت گرفتن عکس یادگاری توان بیشتر ماندن روی قله را  از ما سلب می کرد.

 لذا حدود ساعت ۱۱ شروع به فرود از قله و کاهش ارتفاع و حرکت به سوی  کمپ اصلی در ارتفاع ۳۹۰۰ متری کردیم حدود ساعت ۱۵ عصر به کمپ اصلیرسیدیم و پس از جمع کردن وسایل و برگشت به سمت پایین بعد از پیمایش یک ساعته و سوار شدن ۳ مرحله ای تله کابین و اقامت در هتل شهرزاد و گرفتن جشن صعود دوستانه ، که جا داره از آقای رهنما سرپرست گروه باشگاه همنوردان پایتخت و سایر همنوردان خوب گروه که تونستم در کنارشون صعود خوب و خاطره انگیزی را تجربه کنم سپاسگزارم . 

برنامه روز هفتم شنبه ۲۰ امرداد ۱۴۰۳

بعد از بیدار شدن و صرف صبحانه ، آماده شدن برای برگشت به فرودگاه مینرال وددی حدود ساعت ۱۲ ظهر (متاسفانه بدلیل نبودن بلیط جهت برگشت به مسکو ، شب در شهر مینرال وودی اقامت گزیدیم)

برنامه روز هشتم یکشنبه ۲۱ امرداد ۱۴۰۳

بعد از بیدار شدن و صرف صبحانه در رستوران سلف سرویس ۸:۳۰ صبح حدود ساعت ۱۲:۳۰ پسین برگشت به فرودگاه ۱۵:۳۰ پرواز به مسکو و   رسیدن به هتل کاسماس در شهر مسکو حدود ساعت ۱۹ شب و  استراحت و گشت شبانه مسکو

برنامه روز نهم  دوشنبه ۲۲ امرداد ۱۴۰۳

بعداز صرف صبحانه – مترو گردی در روسیه و دیدن نقطه صفر و پارک پیروزی و موزه هوافضا و رفتن به مسکو سنتر(برای تبدیل دلار به روبل بهترین گزینه بود و همچنین خریدهای شخصی ) 

ed 4

برنامه روز دهم  سه شنبه ۲۳ امرداد ۱۴۰۳

بعد از صرف صبحانه حدود ساعت ۷ بامداد حرکت از هتل به فرودگاه شرمتُوا و پرواز ساعت ۱۱ و برگشت به ایران حدود ساعت ۴پسین ، به فرودگاه امام خمینی رسیدیم (جالب بود که برگشتن ما مصادف با بازگشت تیم ملی تکواندو و ... در فرودگاه بود که با مارش نظامی و حلقه گل منتظر استقبال دختران تیم ملی بودن ) 

احساسی که یک کوه نورد در زمانی که به قله مورد نظرش می رسد، احساس خاص است. این احساس متفاوت من با طی اتفاقات پیشرو در مقایسه سایر صعودهای برون مرزیم به سادگی قابل توصیف نیست ، پرواز به کشور دیگر ، عدم آشنایی با زبان روسی، خطرات راه ،حمل و جابجایی کوله بارهای سنگین  و نگرانی اضافه بار و انتقالش از شهری و کشوری به جای دیگه) و نیز چطور با توجه به خستگی صعود و بی خوابی و ...  دلهره جنگ (پیشروی اکراین به خاک روسیه و ...) روبرو شدن با افرادی روسی به ظاهر مهربان اما در کلام سرد و فقط و فقط گفتگو با زبان روسی و نیز امکانات اینترنت عالی و منحصر به فرد حتی درخصوص انجام ابتدایی ترین کارها که از سواد صحبت و خواندن ما به دور بود تا اینکه خطرات صعود و فرود را به جان خریدن و در شرایط سخت چندساعت کوله کشی و نامنظمی پناهگاه و کمبود آب و خوراک و سرما و کولاک با مشقت زیاد و به جرات میتونم بگم تحمل اتفاقات افتاده و رویارویی با آنها جز به کمک پرودگار یزدان ، همت و اراده خودم و کمک همنوردان عزیز امکان پذیر نبود که زحمات آنها سپاسگزارم .

ed 3

کوهنوردی ورزش جنگجوهاست . جنگ در برابر خستگی، گرسنگی، سرما، درد، تاریکی، بی خوابی ، تسلیم نشدن در مقابل جسمی راحت طلب که بانگ میزند؛ به خانه و به آسودگی بازگرد و به سختی ها پایان ده ، در کوهنوردی داشتن ذهنی قوی عامل پیروزی و دست یابی بر قله هاست . 

با عشق و علاقه ویژه ای شیب ها و مسیرهای زیادی را طی کنی و پس از صعود به قله با غرور وصف ناپذیری به آنچه که خواستی رسیدی بنگری . 

در پایان از تمام دوستان ، همکاران و همنوردان عزیز که در تمامی مراحل من را همراهی و همدلی کردند بسیار سپاسگزارم.

ed 2
ed 1

 

شناسه خبر : 16809
تاریخ : 1403/6/15 22:13:12
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/O5ieIu
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مریم بی غرض #منطقه ویژه پارس #سازمان

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.