گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
برداشت سیب زمینی در شهرستان تنگستان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان: برداشت محصول سیب زمینی از مزارع شهرستان تنگستان با حضور مدیر زراعت استان، رئیس امور فناوری های مکانیزه استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان آغاز شد.

اسلام رضایی گفت: در سال جاری ۳ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تنگستان در منطقه چاهپیر زیر کشت محصول سیب زمینی قرار داشت.

رضایی افزود: منطقه چاهپیر تنگستان بدلیل داشتن بافت خاک سبک و کیفیت مطلوب آب آبیاری، مناسب برای کشت محصولاتی مانند سیب زمینی و بادام زمینی در سطح استان می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان اظهار داشت: روش کاشت سیب زمینی در این مزارع بصورت سنتی بوده است در صورتی که استفاده از دستگاه های مکانیزه در کاشت سیب زمینی می تواند به افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های های تولید کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که شرایط آب و هوایی و بافت خاک منطقه چاهپیر تنگستان برای کشت محصولات زراعی مختلف مناسب می باشد بنابراین استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در منطقه می تواند در تغییر و اصلاح الگوی کشت زراعی در سطح شهرستان و استان تأثیر زیادی داشته باشد.

شناسه خبر : 8404
تاریخ : 1402/3/10 12:18:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/vyq48u
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #سیب زمینی #تنگستان #جهاد کشاورزی #زراعت #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.