گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بهره برداری ۵۵ طرح بزرگ در حوزه سلامت استان بوشهر
دکتر حسن ملکی زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار نمودند؛ حوزه سلامت جزء خدمات اجتناب ناپذیر است خدماتی که در کسری از ثانیه و بصورت آنی مداوم و مستدام و توقف ناپذیربه مردم عزیز باید ارائه شود

به گزارش دریاکنار نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر روز چهارشنبه در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی استان باحضور اصحاب رسانه برگزار شد در این نشست مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست دانشگاه، معاونین توسعه مدیریت و منابع، بهداشت، درمان، غذا و داروی دانشگاه، مدیر منابع فیزیکی،رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر روابط عمومی و بین‌الملل نیز حضور داشتند تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند.

پیش از برگزاری این نشست  BMI (شاخص توده بدنی) و آزمایش کامل خون توسط پرسنل مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از خبرنگاران گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار نمودند؛ حوزه سلامت جزء خدمات اجتناب ناپذیر است خدماتی که در کسری از ثانیه و بصورت آنی مداوم و مستدام و توقف ناپذیربه مردم عزیز باید ارائه شود خدمات سلامت خدمات بهداشت بویژه درمان خدماتی نیستند که قابل توقف باشند خدماتی نیستند که در اثر کمبود مالی متوقف شوند یکی از مشکلات ما همین است که باید این خدمات با کیفیت خوب ارائه شوند این سختی کار ما است که با همه کمبود منابع این کار را باید انجام دهیم طبیعتا در خیل عظیم خدمتی حتما ما مشکلات و موانع و نقایصی داریم که بخشی از انها و بخش مهمی از انها با همین مبادله اطلاعات وخبر رسانی ها توسط شما عزیزان اهل رسانه صورت می پذیرد و می توانید کمک بسزایی بکنید تلاش ما این است که اطلاعات و مسائل و نقدهایی که از حوزه مختلف می شود به ویژه حوزه رسانه حتما عزیزان ما معاونت های مختلف به تناسب ارتباط موضوعی، موضوع را هم به سرعت و هم به جد بررسی بکنند اگر نواقصی وجود داشته باشند در حد توانمان حل بکنیم بنابراین بنده ابتدای جلسه میخواهم عاجزانه درخواست کنم از اهالی و اصحاب رسانه همانطور که تا الان بوده بهتر از گذشته در عرصه های مختلف کمک رسان باشند چه با نقد و چه با پیشنهاددات خودشان با مطالبه گری خیلی از مسایل هستند که در عرصه رسانه مطالبه گری میتواند به ارتقا کار ما کمک بکند

دکتر ملکی زاده  با اشاره به اینکه از بهمن سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۵ طرح بزرگ در حوزه سلامت استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده که در ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات درمانی استان نقش قابل توجه و بسزایی داشته است.

وی بیان کرد: سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در حوزه سلامت اعتباری ۱۳ هزار میلیاردی به دنبال داشت که تصویب این میزان اعتبار در بخش درمان کم سابقه بوده است. در ادامه برای ساخت بیمارستان 17 شهریور تصریح کردند مناقصه جدید برای ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان برگزار شده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است و همچنین بیمارستان ۱۸۰ تخت‌خوابی جایگزین فاطمه زهرا (س) در بوشهر نیز اکنون پیشرفت فیزیکی آن به بیش از ۴۵ درصد رسیده است. در ادامه  بیان نمودند با تصویب ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث ۲۰۰ تختوابی کنگان این طرح در آینده نزدیک عملیاتی می‎‌شود

وی یادآور شد: از دیگر طرح‌های شاخص استان بوشهر احداث اورژانس هسته‌ای در بوشهر است که اعتبارات این پروژه از محل مسئولیت‌های اجتماعی نیروگاه اتمی بوشهر تأمین خواهد شد.

ملکی زاده ادامه داد: احداث این پروژه می‌تواند در حوادث هسته‌ای خدمات دهی بسیار مطلوبی برای هم‌استانی‎‌ها داشته باشد.

وی اضافه کرد: در مجموع تخصیص خوبی برای تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی در استان گرفته شده که اتمام آن نویدبخش توسعه خدمات درمانی در استان است.

در حال حاضر یک‌هزار و ۵۸۰ تخت فعال بیمارستانی در استان بوشهر وجود دارد که با احداث ۶۱۰ تخت در برازجان، بوشهر، کنگان و مرکز بیماری‌های خاص اضافه شمار تخت‌های بیمارستانی استان از میانگین کشور فراتر می‌رود.

ملکی‌زاده همچنین با اشاره به کمبود تخت‌های اعصاب و روان در استان بوشهر عنوان کرد: در این زمینه علاوه بر احداث بیمارستان ۵۰ تختخوابی ویژه بیماران اعصاب و روان، ۱۰ تخت جدید نیز بزودی در شهر خورموج برای بیماران اعصاب و روان اضافه می‌شود.

دکتر قاسم برجویی فرد(معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ) عنوان نمودند: در دهه‌های گذشته مشکل اصلی حوزه سلامت مربوط به آب آلوده و بیماری‌هایی مانند سل و مالاریا و سایر موارد بود که تلاش‌های بسیار خوبی برای کنترل این بیماری‌ها عملیاتی شده است.

معاون بهداشت افزود: استان بوشهر از بیماری‌های واگیر عبور کرده‌ و اکنون با بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت، فشار خون بالا و سرطان مواجه است که باید با تقویت شبکه بهداشت به مقابله با آنها رفت.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های بسیار زیادی در حوزه درمان صورت می‌گیرد که با چنین شرایطی می‌طلبد در حوزه پیشگیری اقدام‌های موثری صورت گیرد.

دکتربرجویی‌فرد افزود: در زمینه سرطان نیز به تفکیک هر شهرستان و منطقه در استان بوشهر کارهای مربوط به شناسایی انجام شده و میزان فراوانی هر نوع سرطان محاسبه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سلامت دندان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان باید از کودکی اقدام شود تا از هزینه‌های بسیار زیادی درمان جلوگیری شود.

در ادامه عنوان نمودند: در این حوزه نیز با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته کارهای بسیار خوبی در استان بوشهر به مرحله اجرا درآمده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: با اجرای طرح سلامت خانواده و پزشکی خانواده به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک و ۲ مراقب سلامت در نظر گرفته شده است که با اجرا آن وضعیت بیماری‌ و وضعیت سلامت افراد خانواده به صورت مستمر پیگیری می‎‌شود که با توجه به اهمیت طرح‌های یاد شده رسانه‌ها باید برای اقناع مردم اهتمام جدی داشته باشند."

دکتر یحیی رضایی، (معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر) عنوان نمودند: هر جایی که نیاز باشد و داروساز متقاضی، آماده ارائه مجوز برای فعالیت هستیم که این موضوع شامل متقاضیان ایجاد داروخانه شبانه‌روزی نیز می شود.

دکتر رضایی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: برای ایجاد داروخانه در جنوب شهر بوشهر دومین مجوز صادر شده و در صورتی که تقاضایی باشد آماده صدور مجوز در همه نقاط استان هستیم، اگر هم در نقاطی در سطح استان داروخانه شبانه روزی تاسیس نشده مشکل صدور مجوز نبوده بلکه متقاضی بخش خصوصی در آن نقطه وجود نداشته است.
وی یادآور شد: از ۱۵۴ داروخانه موجود در استان بوشهر که از شاخص ملی بیشتر است، ۲۶ داروخانه به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.
ایشان کمبود ایجاد شده در خصوص تامین شیر خشک برای نوزادان، عنوان کردند: این موضوع یک مشکل سراسری است که مکاتبات بسیار و مراجعات فراوانی به وزارتخانه انجام شده و خواستار دریافت شیر خشک مورد نیاز در استان شده‌ایم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: طی چند ماه اخیر ۱۰۰ هزار قوطی شیر خشک برای استان گرفته‌ایم و در حال توزیع است که امیدواریم در روزهای آینده شاهد بهبود وضعیت باشیم.

 

 
شناسه خبر : 11312
تاریخ : 1402/7/5 20:05:19
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/iexTth
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #نشست خبری #داشگاه علوم پزشکی #دکتر حسن ملکی زاده

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.