گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
تبعات استفاده از یک فردِ بازنشسته در جایگاه مدیرکلی آموزش و پرورش استان بوشهر / قانون منع بکارگیری بازنشستگان دقیقا برای چه تدوین شده است؟
همانطور که می دانیم علی موحدی مدیرکلِ فعلی آموزش و پرورش استان بوشهر بایستی به درجه رفیع بازنشستگی نائل آمده و صندلی این مجموعه ای که مسئولیت رشد بنیادین کودکان، نوجوانان و جوانان ما را عهده دار باشد به فردی تازه نفس و کارا واگذار نماید، اما این مهم علی الرغم تثبیت قوانینی درخصوص منع بکارگیری بازنشستگان و بکارگیری جوانان در جایگاه مدیریتی، بسان مواردی دیگر زیر پا گذاشته شده است.

بازنشستگی فرد به معنای تحویل دادن وظایف و مسئولیت‌های آن فرد به دیگران است. در صورت انتخاب فرد بازنشسته برای پوشش مدیریتی، باید تبعات آن بررسی شود.

یکی از مهم ترین تبعات این است که فرد بازنشسته با فعالیت مدیریتی همچنان باید در جریان اخبار و تغییرات جدید در حوزه مدیریت آموزش و پرورش باشد، در غیر این صورت، احتمال اینکه به علت عدم امکان بروزرسانی شجاعانه به همکاران جوانش توصیه‌های مناسب داده نشود، افزایش می‌یابد. این موضوع می‌تواند باعث شود که مدیران جدید همیشه برای پوشش توصیه‌های جدید به او توجه کنند.

تبعات دیگر، مربوط به مهارت‌های فرد بازنشسته در مدیریت است، فرد بازنشسته باید با دیدگاه‌های جدید آشنا باشد و در عین حال باید دیدگاه‌های سنتی را نیز به خوبی بداند، این موضوع می‌تواند برای او چالش ایجاد کند.

بیشینه مدت زمانی که فرد بازنشسته برای پوشش مدیریتی انتخاب می‌شود، چندین سال است، این باعث می‌شود که اگر او جوابگوی مشکلات و مسائل نباشد، تاثیرات و خسارت‌های وسیعی بر حوزه آموزش و پرورش داشته باشد.

یک تبعه دیگر این انتخاب، مالیات است، معمولاً حقوق یک کارکنان بازنشسته را بالاتر از حقوق یک فرد در حالت معمول می‌پردازند، این موضوع باعث افزایش هزینه‌های آموزش و پرورش می‌شود.

در نهایت، انتخاب فرد بازنشسته برای پوشش مدیریتی آموزش و پرورش استان بوشهر می‌تواند مانع از پیشرفت و توسعه حوزه مدیریت آموزش و پرورش شود ولی باید توجه داشت که هر فردی، با وجود محدودیت‌های خود در مدیریت، می‌تواند ایده‌های نوآورانه و کارآمدی برای حوزه مورد نظر ارائه دهد. مهارت‌های بیشتر، تجربه و نوآوری به همراه با دیدگاه‌های بروز، می‌تواند دلایل خوبی برای انتخاب فرد بازنشسته به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش این استان باشند.

همانطور که اشاره شد، انتخاب فرد بازنشسته برای پوشش مدیریتی در یک حوزه خاص نیازمند بررسی دقیق و شفاف است. باید مزایا و معایب این انتخاب مورد مطالعه و ارزیابی قرار گیرند و تصمیم‌گیری صحیح و هوشمندانه‌ای انجام شود..

 

به قلم:

مهندس احسان سلطانی نژاد

(کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر)

شناسه خبر : 6419
تاریخ : 1402/1/4 05:26:46
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/dZFTey
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #موحدی #آموزش و پرورش #مدیرکل #بازنشسته

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.