مهندس نظام خواجه نوری، مدیر پروژه MEG در مشارکت چگالش انرشیمی و استیم در این باره گفت: با اقدام نوآورانه پیمانکاران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و بهرهگیری از توان عملیاتی بخش خصوصی و با توجه به تناژ این تجهیزات، تیم های کارشناسی مسیر های مختلف حمل از اسکله پارس به سایت پتروشیمی بوشهر را بررسی کردند که در نهایت با توجه به وجود یک پل و ۹ کالورت آب خنک کننده و فلر در طول مسیر زمینی و امکان پذیر نبودن عبور از روی این موانع و لزوم تقویت هر یک از آنها، یا ساخت سازه جهت عبور، متخصصان داخلی را بر آن داشت تا به بررسی مسیر دریایی به عنوان گزینه جایگزین بپردازند.
خواجه نوری در ادامه افزود: در این راستا مشارکت چگالش، انرشیمی و استیم با به کار گیری پیمانکاران زبده داخلی شرکت ایران دنا، سنگین بار عادل طاهری و شرکت نگین تاج و نظارت بر ایشان اقدام به بارگیری دو رآکتور در تاریخ ۲۹/ ۱۱/ ۱۴۰۰ بر روی بارج سوگند ۲ با ظرفیت ۱۰۰۰۰ تن نمود. در تاریخ ۴/ ۱۲/ ۱۴۰۰ دو رآکتور با طی مسیر دریایی به مدت ۳ ساعت به اسکله ۱۶ انتقال یافته و در تاریخ ۵ و۶/ ۱۲/ ۱۴۰۰ نسبت به تخلیه اقلام و سپس حمل به پتروشیمی بوشهر اقدام شد.
نظرات
0