گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
«جادوگر کرملین» باعث تغییر نگرش مردم درباره روسیه می‌شود؟
این رمان فرانسوی‌ها را مجذوب خود کرده، برنده جوایز شده و بیش از ۴۳۰هزار نسخه فروخته است

«جادوگر کرملین» باعث تغییر نگرش مردم درباره روسیه می‌شود؟

 

 دو چیز وجود دارد که روس‌ها از دولت می طلبند: «نظم داخلی» و «قدرت خارجی». ولادیمیر پوتینِ تخیلی در رمان «جادوگر کرملین» هم همین را می‌گوید؛ رمانی که به بررسی عملکرد درونی دولت او می‌پردازد. این رمان فرانسوی‌ها را مجذوب خود کرده، برنده جوایز شده و بیش از ۴۳۰هزار نسخه فروخته است.

 

 این رمان که اندکی پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه گذشته منتشر شد، به راهنمایی محبوب برای درک انگیزه‌های پوتین تبدیل شده است. این رمان همچنین نویسنده سوئیسی-ایتالیایی خود، را به یک «کرملین‌شناس» مطلوب تبدیل کرده که برای تحلیل تحولات جنگ به ناهار با نخست‌وزیر فرانسه و برنامه خبری صبحگاهی فرانسه دعوت شد.

 

 موفقیت این رمان نگرانی‌هایی را درباره اینکه آیا این رمان به دیدگاه فرانسه درباره روسیه شکل می‌دهد یا نه، ایجاد کرده؛ مخالفان آن می‌گویند این کتاب تصویری کاملا هوادارانه از پوتین را ارائه می دهد که ممکن است بر سیاست کشوری تاثیر بگذارد که پیش‌تر به‌عنوان کشوری بسیار «اغماض‌نگر» درباره رهبر روسیه، محکوم شده است.

 

 

شناسه خبر : 5419
تاریخ : 1401/11/4 09:12:32
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/iaQyGh
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #معرفی کتاب #رمان #جادوگر کرملین #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.