گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
جایزه ادبی " مایلز فرانکلین" برگزیده خود را شناخت
شانکاری چاندران برنده جایزه ادبی " مایلز فرانکلین" شد

شانکاری چاندران برنده جایزه ادبی " مایلز فرانکلین" شد 

 

به گزارش دریاکنار: 

شانکاری چاندارن برای رمان «وقت چای در باغ دارچین» برنده جایزه ادبی مایلز فرانکلین ۲۰۲۳ که از جوایز ادبی مهم استرالیاست شد. ارزش این‌جایزه ۶۰ هزار دلار است.

 

چاندران این جایزه را مایه افتخار خود خواند و گفت: هنوز در شوک هستم. اینکه در میان همتایان استرالیایی خود به این ترتیب شناخته شوم فوق‌العاده است. این رمان معنای «استرالیایی بودن» را بررسی می‌کند و توجه به آن برایم بسیار مهم است.

 

جایزه ادبی مایلز فرانکلین که به وصیت استلا مایلز فرانکلین، برای «پیشبرد و بهبود ادبیات استرالیا» تأسیس شد، هر سال رمانی تعلق می‌گیرد که با بالاترین شایستگی ادبی به بررسی زندگی استرالیایی بپردازد.

 

کترینوتا فی از مدیران این جایزه گفت: از سال ۱۹۵۷، جایزه ادبی مایلز فرانکلین، نه تنها بر استعداد ادبی فوق‌العاده‌ای که ما در استرالیا داریم تمرکز دارد، بلکه روشی را که یک فرد می‌تواند ارایه کند، مورد توجه قرار داده است. میراثی ماندگار در یک جامعه و یک صنعت.

 

داوران رمان برنده امسال را باشخصیت، دارای دیالوگ‌های عمیق و زنده توصیف کردند. آنها افزودند: چاندران با مهارتی فوق‌العاده، تاریخ بزرگی را بازگو می‌کند که بیشترش از طریق گروهی از بزرگ‌سالان دوست داشتنی بیان می‌شود و از ما دعوت می‌کند قلب و ذهن خود را باز کنیم و به یاد بیاوریم اگر ادبیات یک کشور را بخوانیم آن کشور را خواهیم شناخت و عاشق آن خواهیم شد.

 

هیات داوران ۲۰۲۳ متشکل از نویسنده و منتقد ادبی، دکتر برنادت برنان؛ محقق و مترجم ادبی، دکتر مریدولا نات چاکرابورتی؛ منتقد کتاب، دکتر جیمز لی؛ کتابدار ریچارد نویل و نویسنده و ویراستار، دکتر الفی شیوساکی بودند.

 

 

 

 

شناسه خبر : 10013
تاریخ : 1402/5/13 08:28:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/n7HjCV
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #جایزه ادبی مایلز فرانکلین #شانکاری چاندران #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.