گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
دانشجوی دانشگاه خلیج فارس عضو ویژه اتحادیه بین المللی ستاره شناسی شد.
دانشجوی دانشگاه خلیج فارس مدیر شبکه جهانی ستاره شناسی دانش آموزان (SINA) و عضو اتحادیه بین المللی ستاره شناسی IAU مهمترین سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت های ستاره شناسی در جهان است.

یکی از مهمترین کمیسیون های این اتحادیه کمیسیون C1 با موضوع آموزش ستاره شناسی، تحقیقات و ساختار آموزشی است که وظیفه توسعه و ترویج آموزشی را در سراسر دنیا بر عهده دارد و پروژه ها و شبکه هایی نظیر روز ستاره شناسی در مدارس (ADIS) و شبکه جهانی ستاره شناسی دانش آموزان (SINA) را به عنوان زیر مجموعه خود پشتیبانی می کند.

آقای مهدی رکنی، مدیر بخش ارتباطات بین الملل اتحادیه ستاره شناسی معلمان ایران (ITAU)، بعد از انجام و مدیریت پروژه های بین المللی به همراه ۶ نفر دیگر از ایران به عنوان عضو ویژه این نهاد منصوب گردید.

رکنی، که طراح و مجری پروژه های شبکه جهانی ستاره شناسی دانش آموزان است در حکمی به عنوان مدیر رسمی این شبکه جهانی منصوب گردید.

نکته بسیار مهم اینجاست، که اتحادیه بین‌المللی ستاره‌شناسی در کنار ۱۲۰۰۰ عضو رسمی تنها ۷۲ نفر عضو ویژه دارد، که ۷ نفر از اعضا ویژه ایرانی هستند. کسب چنین جایگاهی افتخاری تاریخی است، که به همت جوانان بوشهری کسب گردیده است.

شناسه خبر : 1488
تاریخ : 1400/11/24 05:06:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/5CNI7h
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دانشگاه خلیج فارس #ستاره شناسی #اتحادیه بین‌المللی #مهدی رکنی #نشريه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.