گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اولین هم اندیشی تخصصی؛
دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش بوشهر در مسیر توسعه اشتغال و کارآفرینی با محوریت "رشته‌های فنی و حرفه‌ای"
در راستای توسعه پایدار و رفع معضل بیکاری، اولین نشست هم اندیشی دانشگاه فنی و حرفه ای با مدیران آموزش و پرورش استان بوشهر با هدف توسعه "رشته‌های فنی و حرفه‌ای" برگزار شد.

مهندس بهمیاری، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر، در این نشست با اشاره به نقش کلیدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار، اظهار داشت: شاهد ضعف اساسی در تربیت نیروی کارآفرین و تکنسین ماهر در استان هستیم. این نشست با هدف هم افزایی و هم اندیشی بین دانشگاه و آموزش و پرورش برای رفع این چالش و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: استان بوشهر با برخورداری از صنایع عظیم نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاه‌ها و بنادر، به عنوان یک استان صنعتی شناخته می‌شود. با این وجود، سهم اشتغال در بخش صنعت استان (26%)، 10 تا 12 درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است. در مقابل، شاهد سهم 63 درصدی اشتغال در بخش خدمات هستیم که نشان‌دهنده عدم تناسب مهارت‌های فارغ التحصیلان با نیاز بازار کار است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر در خصوص رشته‌های دریایی، یکی از محورهای توسعه اقتصاد دریامحور استان، تاکید کرد: امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش و برگزاری این نشست، شاهد توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای مرتبط با دریا در استان باشیم. این امر نقشی کلیدی در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

در این نشست، مدیران آموزش و پرورش مناطق 18 گانه استان بوشهر نیز حضور داشتند و به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس استان پرداختند.

حاصل این نشست، برنامه ریزی برای ایجاد همکاری‌های مشترک بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش در زمینه معرفی و هدایت دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای، به روز رسانی سرفصل‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای معلمان خواهد بود.

با توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ارتقای مهارت‌های فارغ التحصیلان، شاهد کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در استان بوشهر خواهیم بود.

شناسه خبر : 15696
تاریخ : 1403/3/19 12:33:58
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/4lX8lJ
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دانشگاه #فنی و حرفه ای #دریاکنار #آموزش و پرورش

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.