گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رئیس کل دادگستری استان بوشهر یاری گر معلم بازنشسته، نویسنده و فعال اجتماعی امروز و رزمنده دیروز (حسین رویین) باشد
حسین رویین با سابقه درخشان در انقلاب و عرصه علم و دانش در سن ۶۵ سالگی با کوله باری از تجربه ،در زمانی که به استراحت و زندگی در کنار خانواده و فرزندان نیاز دارد با تنی نحیف و بیمار باید ده سال از عمر خود را در زندان بگذراند.

از سال۹۶ که اتهاماتی متوجه ایشان شد و به دادسرا احضار گردید بعد از شش سال و طی روند فرسایشی دادرسی نهایتا در دادگاهی غیابی بیست سال حبس برای وی در نظر گرفته شد که با پیگیری وکلای وی در دادگاه تجدید نظر  بسیاری از اتهامات که دور از شان این رزمنده دلاور بود رد شد و  دادگاه  تجدید نظر ضمن پذیرش دفاعیات محکم آقای رویین در سال ۱۴۰۰ ضمن رد بسیاری از اتهامات و نقض حکم صادره زمان حبس را از بیست سال به ده  کاهش داد  .
نهایتا  این حکم با دوسال تاخیر اجرا شد و وی در هفتم آبان سال جاری با آنکه بشدت نیاز به معالجه و درمان انواع بیماری‌های جسمی و روانی ناشی از حضور در جنگ دارد روانه زندان برازجان گردید و دوستان و  خانواده و فرزندان وی را بشدت غمگین و نگران نمود . همسر و فرزندانی که آرزوی همنشینی با حسین را بعد سالها فعالیت در جبهه های مختلف جهاد و علم داشتند  باید در پشت میله های زندان با او بنشینند و حسرت بخورند .
تلاش‌های این نویسنده زبردست در جهت حفظ فرهنگ عامیانه استان بوشهر و خطه دشتستان اورا از دیگر نویسندگان متمایز کرده آست ، نویسندگی جزئی از زندگی حسین رویین بود و با ذکر خاطرات و داستان‌های بومی و محلی سعی در حفظ و نشر فرهنگ  ارزشمند  مردمان دیار خود داشت .
جامعه مشتاق شنیدن روایات و قصه های شیرین رویین است ،اما حیف و صد حیف کام مشتاقان شیرین نشد و دل مشتاقان و ارادتمندان این معلم بزرگ با شنیدن  خبر تلخ  حبس وی شکست .  
در راستای تکریم رزمندگان و حفظ شان و منزلت والای معلمی جا دارد ریاست محترم دادگستری استان با نگاه ویژه زمینه آزادی این رزمنده پیشکسوت را یرای ادامه درمان فراهم نمایند و در اسرع وقت  پرونده ایشان در کمسیون عفو طرح  و  بررسی گردد.

 
 
شناسه خبر : 12190
تاریخ : 1402/8/12 10:34:02
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/HvgnTk
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #معلم بازنشسته #حسین رویین #انقلاب

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.