گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رتبه برتر مشاوره و هدایت شغلی استان بوشهر به مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان رسید
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کنگان گفت: در ارزیابی انجام شده از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در سال 1400 رتبه اول مشاوره ، هدایت شغلی و آموزشی از بین 15 مرکز آموزشی فنی و حرفه ای به کارشناس مشاوره ، هدایت شغلی و آموزشی شهرستان کنگان رسید.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، رضا لیراوی دیلمی اظهار داشت: با توجه به اهمیت راهنمایی کارآموزان فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال بخش مشاوره و هدایت شغلی آموزش فنی و حرفه‌ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است که کارشناس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان در این ارزیابی بهتر عملکرد را داشته است.

وی بررسی راهکارهای بهینه جذب کارآموز، رهگیری کارآموزان و تعیین وضعیت اشتغال آنان را از موضوعات مهم در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دانست و افزود: کارشناسان مشاوره و هدایت شغلی با راهنمایی مناسب حرفه آموزان به مشاغل مورد نیاز زمینه اشتغال آنان را بر اساس توانایی پس از پایان دوره مهارت آموزی محیا می کنند.

لیراوی دیلمی با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دیر و دشتی نیز در این ارزیابی رتبه های دوم و سوم را کسب کرده اند ،اضافه کرد: انجام هدایت و مشاوره در راستای تصمیم گیری کارآموزان جهت انتخاب آمهارت های مورد نیاز صورت می گیرد که با استعداد و توان آنان سازگاری باشد، به این منظور کارشناسان مآموزش فنی و حرفه ای از روشهای مختلف از جمله مصاحبه تخصصی، بازدید از کارگاه های آموزشی و استفاده از تستهای مختلف روانشناسی جهت تشخیص حرفه مناسب برای هر فرد استفاده می کنند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان تاکید کرد: یکی از سیاست های اشتغال از روش شیوه های غیر مستقیم،سیاست فعال بازار ارائه خدمات مشاوره آموزشی است که می تواند به همراه کار آموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای اثرات فراوانی برای کارجویان و ارتقای بهره وری شاغلین داشته باشد در حقیقت خدمات مشاوره آموزشی و شغلی ابزار مهمی برای مبارزه با بیکاری بلند مدت خواهد داشت.

شناسه خبر : 1805
تاریخ : 1401/1/31 04:08:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Q3fmBC
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #رتبه برتر #هدایت شغلی #رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کنگان #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.