گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت تکنسین و کارشناس مهارتی است
احسان بهمیاری سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای واحد بوشهر در نشست با فرمانده پایگاه دریایی بوشهر گفت: تربیت تکنسین و کارشناس مهارتی مهمترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای است.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر؛ احسان بهمیاری سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای واحد بوشهر در نشست با فرمانده پایگاه دریایی بوشهر گفت: تربیت تکنسین و کارشناس مهارتی مهمترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای است.

بهمیاری ضمن اشاره به مزیت تفکیک جنسیتی دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای استان با 3100 دانشجو در شهرهای بوشهر و کنگان به تفکیک‌ جنسیت دانشجو دارد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای واحد بوشهر عنوان کرد: در سطح دانشگاه های فنی و حرفه ای استان بوشهر 36 رشته درسی فعال داریم که از این تعداد 22 رشته کاردانی و 14رشته مربوط به دوره های  کارشناسی است.

احسان بهمیاری تصریح کرد: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از دروس دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای در کارگاه ها و آزمایشگاه ها تعریف شده است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای واحد بوشهر در خصوص اضافه شدن کد رشته های جدید به سبد رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: یکی از برنامه های پیش روی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر توسعه رشته های دریایی و دریامحور است که در این راستا تفاهم نامه ای با نیروی دریایی ارتش جمهموری اسلامی ایران تنظیم شده است و در آینده نزدیک به امضا طرفین خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه رشته های دریایی و دریامحور، دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر درخواست اخذ مجوز رشته تعمیر موتورهای دریایی در مقطع کاردانی را به دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اعلام نموده است و ان شاء ا... در سال تحصیلی 403-1402 پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

امیر دریادار احسان نصیری فرمانده پایگاه دریایی بوشهر صبح امروز در نشست با ریاست و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: اغلب کشورهای پیشرفته و قدرتمند بیشتر قدرت و ثروت خود را در نتیجه ارتباط با دریا دارند، ما باید به فکر تحول از طریق دریا باشیم و دریا را محور پیشرفت خود قرار دهیم.

امیر دریادار نصیری افزود: امروزه در دنیا توجه زیادی به دریا و منابع غنی موجود در آن می‌شود طوری که کشورهایی که از موهبت آب و دریا بهره‌مند هستند بزرگ‌ترین شهرها و پایتخت‌هایشان را در کنار دریا ایجاد می‌کنند. لذا ما باید به فکر تحول از طریق دریا باشیم و دریا را محور تغییر و تحول خویش قرار دهیم و این دلیلی کافی است که باتوجه به وضع موجود تفکر دریا‌محور داشته باشیم.

 

شناسه خبر : 7650
تاریخ : 1402/2/14 12:09:43
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/rb7grk
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #رسالت #دانشگاه #فنی و حرفه ای #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.