گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رستمی صفا، ابربدهکار بانکی راهی زندان شد
محمد رستمی صفا، ابربدهکار بانکی برای تحمل ۱۵ سال حبس راهی زندان شد.

محمد رستمی‌صفا با پوشش تولید و کارآفرینی و با همراهی بستگان و نزدیکان خود توانسته بود در دهه ۸۰ تسهیلات و اعتبارات کلان ریالی و ارزی از نظام بانکی کشور یعنی دریافت و بخش عمده این تسهیلات را به خارج از کشور منتقل کند.
این بدهکار دانه درشت بانکی؛ به دلیل بازپرداخت نکردن تسهیلات و بدهی‌های بانک‌های پارسیان، تجارت، توسعه صادرات، ملی و سپه با شکایت بانک‌های شاکی تحت تعقیب کیفری قرار گرفت و پرونده اتهامی او و همدستانش با صدور کیفرخواست به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارجاع شد.
شعبه دو دادگاه انقلاب ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی نیز بعد از بررسی پرونده؛ نظرات هیئت کارشناسی، دفاعیات متهمان پرونده و وکلای آنان و ادله ابرازی؛ رای پرونده گروه رستمی‌صفا را در مرداد ماه سال جاری صادر کرد.
براساس رای دادگاه، متهم محمد رستمی‌صفا به تحمل ۱۵ سال حبس و رد مال به بانک‌های پارسیان، توسعه صادرات، سپه، تجارت، ملی و بانک ملی شعبه هامبورگ، و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شده است.
مشارکت در اخلال در نظام پولی و ارزی کشور به نحو عمده از طریق قاچاق عمده ارز با خروج غیرقانونی منابع ارزی دریافتی از بانک‌های شاکی به خارج از کشور در قالب قرارداد‌های غیرواقعی و با اسناد مزورانه به منظور اخذ تسهیلات بانکی و کلاهبرداری از بانک‌های شاکی از طریق ارائه اسناد غیرواقعی و مزورانه تحت عنوان اسناد بانکی برای دریافت تسهیلات و اعتبارات از مهمترین اتهام‌های محمد رستمی‌صفا بوده است.

 
شناسه خبر : 12756
تاریخ : 1402/9/15 06:40:28
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/TyFkeJ
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #رستمی صفا #ابربدهکار #ابربدهکار بانکی #زندان #حبس #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.