گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
روز اهرم نزدیک است و قلعه کلات اهرم (قلعه زائر خضر خان) بعنوان یک اثرملی از سوء مدیریت رنج می برد
قلعه کلات اهرم، یا به عبارت دیگر قلعه زائر خضر خان، یکی از جاذبه‌های توریستی مهم کشور و استان بوشهر به شمار می آید که در شهر اهرم قرار دارد و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های ایران در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۰۹۸ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است و دیر زمانیست از ضعف مدیریتی شهرستان رنج می برد

اولین نکته که در مورد قلعه کلات اهرم باید بگوییم، سوء مدیریت در حفظ و نگهداری مناسب آن می باشد که موجبات از بین رفتن این قلعه که قدیمی‌ترین ساختمان دوران صفوی در منطقه را فراهم آورده است و به دلیل عدم ارائه راهکارهای مناسب نگهداری، در وضعیت نامساعدی قرار دارد.

بخش‌هایی از آن در معرض تخریب قرار دارند و با خطر سقوط روبرو می باشند که باتوجه به عدم نورپردازی پیرامون این اثر ملی، بازدید از این قلعه ممکن است برای بازدیدکنندگان خطرناک باشد.

دومین نکته درباره قلعه کلات اهرم که بایستی بدان اشاره کنیم، عدم توجه در معرفی تاریخچه و فرهنگ منطقه است. این قلعه در گذشته به عنوان یکی از مراکز مهم نظامی و سیاسی منطقه شناخته می‌شد، اما با وجود اینکه این قلعه برای توریست‌های داخلی و خارجی جذاب می باشد، تاریخچه و فرهنگ آن به درستی معرفی نگشته، درحالی که برای یک بازدید کامل، باید به تاریخچه و فرهنگ این قلعه پرداخته شود، اما این کار هنوز به خوبی صورت نگرفته است.

سومین نکته در مورد قلعه کلات اهرم، نبود تسهیلات مناسب برای بازدیدکنندگان است، اگرچه قلعه کلات اهرم برای بازدید کنندگان جذاب بوده اما بسیاری از تسهیلاتی که برای رفاه بازدیدکنندگان لازم می باشد در اینجا موجود نیست.

در نتیجه، می‌توان نتیجه گرفت که قلعه کلات اهرم به عنوان یک جاذبه توریستی مهم در استان، نباید از لحاظ حفظ و نگهداری، تاریخچه و فرهنگ منطقه و تسهیلات مناسب برای بازدیدکنندگان دچار مشکل باشد. تمامی تلاش مسئولین باید در این مسیر معطوف شود که این قلعه به صورت کامل نگهداری و نقاطی که نیازمند بازسازی می باشند مورد ترمیم واقع شده و تاریخچه و فرهنگ آن به درستی به بازدیدکنندگان معرفی گردد.

شناسه خبر : 6754
تاریخ : 1402/1/16 12:41:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/IT9Ezt
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #قلعه کلات #اهرم #زائر خضر خان #جاذبه‌های توریستی

اخبار مرتبط

نظرات

1
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • تنگستان بزرگ
    1 سال قبل

    سلام قلعه شهید زائرخضرخان اهرمی می باشد