گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
ایمان جوهره دستیابی به خواسته ها و اهداف است
زندگی هدفمندی برای خود تعریف کنید
سرهنگ مهندس حمزه مهبودی در کتاب قوی تر از دیروز تصریح کرد در جهان هستی همه چیز وسیله ای است برای متعالی شدن و رشد وجودی ما بهشت چیزی نیست جز رشد کردن و کامل شدن.

زندگی را می توان به یک بوم نقاشی تشبیه کرد که  در آن  نمی توان چیزی را پاک کرد اما باید یاد بگیریم اشتباهات دیگران را به گونه ای در ذهنمان پاک کنیم که دفتر ذهنمان سفید بماند. این که بخواهیم مرتب شکایت کنیم که چرا مشکلات و رنج های ما بیشتر از بقیه افراد است نه تنها کار به جایی پیش نمی رود بلکه جسم و روان ما نیز آزرده خاطر می شود.

 ای کاش بفهمیم که رنج ها نعمت است چه بسا همانند آمپولی می ماند که شاید در ظاهر دردناک باشد اما در پی آن گشایش ها و فراوانی ها به همراه دارد. شاید برایتان جالب باشد وقتی خوب بنگرید متوجه خواهید شد رنج ها هم گویی سلامتی روح را به دنبال خود خواهند داشت. بیایید یکبار برای همیشه پرونده های نیمه باز گذشته را ببندید و آن ها را در گذشته رها کنید و بابت همه ی اشتباهات خود را ببخشید . سعی کنید روی بالا بردن خودآگاهی خود وقت بیشتری بگذارید.

وقتی به خیلی از مسائلی که شاید در ظاهر شما را ناراحت می کند به صورت دقیق نگاهی بیندازید متوجه می شوید هر چیزی و هر کسی در این دنیا برای شما حکم یک معلم دارد و شما دائما در حال آموختن هستید. خداوندی که تا این جا شما را آورده برای بقیه لحظات شما نیز برنامه دارد. به او اعتماد کنید. خداوند برای هر چیزی در این دنیا هدفی مقرر کرده و هیچ چیزی بی هدفی در هستی وجود ندارد. در واقع وقتی هدف از زندگی خود را در می یابیم متوجه می شویم در جهان هستی همه چیز وسیله ای است برای متعالی شدن و رشد وجودی ما بهشت چیزی نیست جز رشد کردن و کامل شدن.

زندگی هدفمندی برای خود تعریف کنید

ارزش انسان ها در هدفی است که در زندگی دارند و آن را دنبال می کنند. ایمان داشتن، تصورات ذهنی است که دیده نمی شود اما در تمام وجود ما رخنه می کند. وقتی مطمئن شوید که هدف خود را به درستی شناختید آن گاه تمام نیروی ایمان و باور خود را به کار بگیرید و دغدغه رسیدن به آن در تمام لحظات زندگی خود را داشته باشید. در واقع اگر هیچ کاری انجام ندهید بدانید که اتفاق خوبی نمی افتد.

ایمان جوهره دستیابی به خواسته ها و اهداف است.

جمله ی زیبای دکتر علی شریعتی نشاندهنده ی ابعاد عمیق ایمان است: "اگر تنهاترين تنهاها شوم باز خدا هست. او جانشين همه نداشتن هاست. نفرين و آفرين ها بي ثمر است. اگر تمامي خلق گرگ هاي هار شوند و از آسمان هول و کينه بر سرم بارد تو تنهاي مهربان و جاويد و آسيب ناپذير من هستي. اي پناهگاه ابدي! تو مي تواني جانشين همه بي پناهي ها شوي".

 
شناسه خبر : 17567
تاریخ : 1403/7/8 16:21:24
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/bmOxzQ
نویسنده خبر :
X

🔶نرگس مهبودی
🔹 روزنامه نگار 
🔹 کارشناس ارشد محیط زیست - دانشگاه خلیج فارس کارشناسی
🔹 مهندسی منابع طبیعی محیط زیست - دانشگاه شیراز

برچسب ها #سرهنگ مهندس حمزه مهبودی #کتاب قوی تر از دیروز

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.