گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اقتباس از رمان صد سال تنهایی
سرهنگ، بعد از ظهر دوردستی را به یاد آورد که پدرش او را به کشف یخ برده بود
کمپانی نتفلیکس از عرضه فصل اول از سریال «صد سال تنهایی» بر اساس رمان نوشته گاربریل گارسیا مارگز در دو فصل که هر کدام شامل هشت قسمت است، در اواخر پاییز خبر داد.

رمان گارسیا مارکز که در سال ۱۹۶۷ منتشر شده، بیش از ۵۰ میلیون نسخه فروش داشته و به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده است. این اقتباس یکی از بزرگ‌ترین تولیدات در تاریخ آمریکای لاتین است که به زبان اسپانیایی فیلم‌برداری شده و با حمایت خانواده نویسنده در زادگاهش در کلمبیا ساخته شده است.

الکس گارسیا لوپز، که کارگردانی قسمت‌های ۱، ۲، ۳، ۷ و ۸ را بر عهده داشته، به نتفلیکس گفته است: «کارگردانی این پروژه هم چالشی و هم ماجرایی بوده است؛ در نهایت، در زندگی، پذیرش ریسک‌ها ضروری است تا به کاری که انجام می‌دهیم معنا ببخشیم. وقتی به اقتباس صد سال تنهایی وارد شدم، هدفم خلق چیزی اصیل بود که ویژگی یک تولید بین‌المللی را داشته باشد، زیرا این داستان سزاوار آن است.»

لاورا مورا که کارگردانی قسمت‌های ۴، ۵ و ۶ را به عهده داشته، نیز اظهار کرد: «به عنوان یک فیلم‌ساز و یک کلمبیایی، کار بر روی پروژه‌ای به این پیچیدگی و مسئولیت‌پذیری چون صد سال تنهایی، برای من افتخار و چالش بزرگی بوده است. ما همیشه تلاش کرده‌ایم تفاوت زبان‌های ادبی و تصویری را درک کنیم و تصاویری بسازیم که زیبایی، شعر و عمق اثری را که بر کل جهان تأثیر گذاشته، در خود داشته باشد. ما این کار را با عشق و احترامی فراوان به رمان صد سال تنهایی و با حمایت یک تیم استثنایی انجام داده‌ایم.»

لاورا مورا، کارگردان کلمبیایی که در سال ۲۰۲۲ با فیلم «پادشاهان جهان» برنده جایزه صدف طلایی بهترین فیلم در جشنواره سان سباستین شد، سه قسمت از فصل اول را کارگردانی کرده است، در حالی که الکس گارسیا لوپز، سینماگر متولد آرژانتین، نیز پنج قسمت دیگر را کارگردانی کرده است.

همچنین پسران مارکز شامل رودریگو گارسیا و گونزالو گارسیا بارچا، از جمله تولیدکنندگان اجرایی این پروژه هستند.

در توضیحات مربوط به خلاصه داستان این سریال در سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس آمده است:

«سال‌ها بعد، هنگامی که سرهنگ آئورلیانو بوئندیا در مقابل سربازانی که قرار بود تیربارانش کنند ایستاده بود، بعد از ظهر دوردستی را به یاد آورد که پدرش او را به کشف یخ برده بود.»

این جمله، خط آغازین رمان پرفروش و برنده نویسنده برنده نوبل گابریل گارسیا مارکز با عنوان «صد سال تنهایی» است و در تیزر رونمایی شده نتفلیکس از اقتباس از این شاهکار ادبی نیز به آن پرداخته شده است.

بخش‌های بعدی تیزر، مخاطب را به شهر افسانه‌ای ماکوندو با خانواده بوئندیا می‌برد و صحنه‌های خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارند که در آن خوزه آرکادیو بوئندیا (مارکو گونزالس) و اورسولا ایگواران (سوزانا مورا) در جستجوی خوشبختی هستند.

شناسه خبر : 18032
تاریخ : 1403/7/30 15:11:53
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/bIhIlq
نویسنده خبر :
X

🔶نرگس جودکی
🔹کارشناسی حقوق
 🔹نویسنده
🔹کسب مقام دوم فراخوان توتم و
داستان برگزیده فراخوان نامه گشوده و در حال چاپ در مجموعه مشترک 
🔹برگزیده دوره اول جشنواره مانا وفراخوان ذکر خیر 
🔹برگزیده پنج مرحله فراخوان مجله موفقیت وکسب مقام اول وچاپ هر پنج داستانک در مجله موفقیت
🔹کسب مقام در جشنواره یوسف
🔹کسب مقام اول داستان انقلابی استان البرز
🔹کسب مقام دوم در جشنواره ملی ملک الموت
🔹کسب مقام دوم در جشنواره ملی تحریر خیال
🔹کسب مقام اول در جشنواره ملی ذهن زرین
🔹کسب مقام دوم در جشنواره دلنوشته ای به سردار استان البرز واستان مرکزی و رادیو جوان
🔹عضو انجمن ادبی وهیت مدیره عصر جدید هشتگرد
🔹عضو انجمن ادبی سیمرغ و انجمن ادبی البرز
🔹کسب مقام دوم روایت عاشورایی از نهاد کتابخانه ها
🔹کسب مقام در چند نقد داستان کوتاه ودو کتاب ستاره ها می میرند و شهید مسیحی

 
 
برچسب ها #دریاکنار #صدسال تنهایی #نتفلیکس ا

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.