گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
سرپرست بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه: کارکنان بخش خدمات بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه تقدیر شدند/ گرامیداشت روز جهانی بهداشت دست
سرپرست بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه از تقدیر کارکنان بخش خدمات بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه خبر داد و گفت: آئین بزرگداشت روز جهانی بهداشت دست در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه برگزار شد.

دکتر عصمت حیدری در مصاحبه با روابط عمومی بیمارستان سوانح سوختگی گناوه اظهار داشت: پیشگیری از عفونت‌های بیمارستانی با رعایت مراقبت‌های بهداشتی به ویژه با رعایت بهداشت دست بسیار تعیین‌کننده است.
وی تصریح کرد: از سال 2005 میلادی که سازمان بهداشت جهانی شعار ((مراقبت تمیز مراقبت امن‌تر)) را در سر لوحه امور خود قرار داد، همه کشورهای عضو سازمان و حتی کشورهای غیر عضو، حمایت خود را برای پیشگیری از عفونت‌های بیمارستانی اعلام کرده و تسهیلاتی برای فراهم‌سازی بهداشت دست ایجاد کردند.
وی خاطرنشان کرد: تلاش و جدیت در زمینه آموزش مداوم شستشوی دست، می‌تواند منجر به تغییر نگرش و تغییر رفتار کارکنان شده و اگر ما بتوانیم این رفتار را به شکل یک عادت و فرهنگ نهادینه سازیم اثرات مثبت آن در کاهش مرگ‌ومیر ناشی از عفونت‌های بیمارستانی بسیار قابل توجه است.
دکتر حیدری تأکید کرد: انتقال عفونت از طریق دست‌های آلوده کارکنان خدماتی بیمارستان‌ها شایع‌ترین الگو در غالب مجموعه‌های ارائه‌کننده خدمات بهداشتی درمانی محسوب می‌شود که این مهم در بیمارستان‌های سوانح سوختگی به توجه بیشتری نیاز دارد.
بزرگداشت روز جهانی بهداشت دست با حضور سرپرست بیمارستان، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، مسئول حراست، مترون، سوپروایزر کنترل عفونت و دیگر مسئولان و کارکنان در سالن ورودی بیمارستان سوانح سوختگی شهرستان گناوه برگزار شد.
در این مراسم آموزش صحیح شستشوی دست‌ها با اجرای عملی ضدعفونی دست‌ها به‌صورت چهره به چهره توسط مسئول بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان انجام شد و پمفلت آموزشی و محلول ضدعفونی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
در این مراسم ضمن نکوداشت روز کارگر از کارکنان بخش خدمات بیمارستان تقدیر به عمل آمد.

شناسه خبر : 7704
تاریخ : 1402/2/16 09:43:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/CqhdVF
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #بیمارستان #سوانح و سوختگی گناوه #روز جهانی بهداشت دست

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.