گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
شفاف سازی دریاکنار؛ تناقض گوئی مسئولین استان بوشهر این بار در زمینه "گندم"
یکی از نکات بارزی که دریاکنار همواره درخصوص برخی از مسئولین استان بوشهر به نقد گذاشته است، تناقض گوئی در گفتمان و ارائه آمار واهی توسط ایشان می باشد. اخیرا تناقض گوئی درخصوص برکناری مدیران کل را مفصل مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار دادیم، اما در این جا می خواهیم تناقض گوئی ها در خصوص گندم را به نقد بگذاریم.
  1. چند روز پیش بود (25 اردیبهشت ماه) که معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از بارگیری 27 هزار تن گندم وارداتی از بندر بوشهر خبر داد و گفت: این محموله گندم از روسیه وارد استان بوشهر شده و  به سیلوهای استان انتقال داده می شود.
  2. از طرفی دیروز (اول خردادماه) معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از  حمل ۷۲ هزار تن گندم کشاورزان استان بوشهر به سیلوها و مراکز خرید بوشهر یا استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری  خبر داد در حالی که  بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی، امسال قریب ۱۳۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شده که نسبت به سال قبل رشد سه برابری داشته است.
  3. از سمت و سوی دیگر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس(25 خردادماه) اعلام نمود: قیمت خرید تضمینی گندم اصلاح نشده، پول خرید گندم و کلزای کشاورزان تاکنون پرداخت نشده است.

این موارد مورد اشارت قرار گرفت تا برخی از فرایندهای مورد هدف مسئولین را شفاف سازی نماییم، و به این سوالات برسیم:

  • اقدام مسئولین در زمینه واردات گندم از روسیه با توجه به اینکه که مازاد تولید داشته ایم و با رشد سه برابری روبرو بوده ایم چه توجیهی دارد؟
  • شاید اعلام شود در راستای بهبود کیفیت و رونق تولید استان این فرایند را رقم زده ایم، که این سوال پیش می آید که چرا این گندم را روانه تبریز (آذربایجان شرقی) می نمایید؟ مگر نه اینکه برای بهبود کیفیت و رونق تولید بوده است.
  • فارغ از این مسائل چرا تمامی تلاش خود را در راستای پرداخت مطالبات گندم کاران معطوف نمی نمایید؟ آیا بهتر نبود هزینه صرف شده جهت واردات گندم از روسیه در حالی که مازاد تولید داشتیم به کشاورزان پرداخت می شد؟

با این موارد اعلامی امید آن داریم، مسئولین استانی بجای تناقض گوئی و ارائه آمار واهی تمامی تلاش خود را در راستای رفع حداکثری گرفتاری های مردم معطوف نمایند.

شناسه خبر : 8184
تاریخ : 1402/3/2 07:04:50
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/F2EW9k
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #شفاف سازی #دریاکنار #تناقض گوئی #گندم

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.