گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
صدور مجوزهای بهداشتی صنوف تنها از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار امکان دارد
رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: صدور مجوزهای بهداشتی صنوف تنها از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار امکان دارد.

سیده فاطمه حسینی در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار است که برای همه کسب‌وکارهای موجود در کشور، شرایط، مدارک، مجوزهای پیش‌نیاز و هزینه‌ها را شفاف و قابل‌فهم ارائه می‌نماید.

حسینی بیان کرد: در این خصوص صلاحیت بهداشتی که پیش‌نیاز صدور مجوز برخی از صنوف است، از طریق سامانه سامح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که متصل به درگاه ملی مجوزهاست صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: متصدیان متقاضی دریافت صلاحیت بهداشتی با توجه به دستورالعمل‌های موجود، ضمن ثبت‌نام در سامانه سامح و دریافت کد QR، می‌بایست درخواست صدور صلاحیت بهداشتی محل کسب خود را نیز از طریق سامانه سامح به آدرس Sameh.Behdasht.Gov.Ir ثبت و پیگیری نمایند.

حسینی در خصوص سامانه سامح گفت: سامانه سامح یا سامانه جامع سلامت الکترونیک محیط حرفه‌ای شامل سه قسمت است که قسمت اول مربوط به صاحبان، متصدیان کسب‌وکار و مشاوران است و قسمت دوم مربوط به کارکنان بهداشت محیط و حرفه‌ای است و فقط این گروه به آن دسترسی دارند و بخش سوم نیز برای پیگیری و ادامه فرایند و درخواست‌ها است.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بابیان اینکه صدور هرگونه مجوز به‌صورت دستی تخلف است، خاطرنشان کرد: از اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری صلاحیت‌های دستی جهت صنوف حذف می‌شود.

وی افزود: متصدیان جهت صدور صلاحیت بهداشتی محل کسب خود، پس از مراجعه به درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار درخواست خود را با همان کد واحد صنفی یا (کد آیسیک) در سامانه سامح ثبت و پیگیری نمایند.

شناسه خبر : 8589
تاریخ : 1402/3/17 05:00:18
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/7pzcIx
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #صدور مجوز #بهداشتی #صنوف #درگاه ملی مجوز #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.