گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
ضریب ۹۹ درصدی نفوذ گاز خانوار شهری و روستایی استان
مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر گفت:ضریب نفوذ گاز خانوار شهری و روستایی استان بوشهر ۹۹ درصد است.

مسلم رحمانی افزود: با راه اندازی و همت جوانان استان و حمایت مسئولین استانی و کشوری گاز رسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان با شدت و سرعت بسیار زیادی اتفاق افتاده و در حال حاضر همه شهر‌های استان به غیر از جزیره خارگ که وی اضافه کرد: در بخش روستایی هم با افتتاحیه‌هایی که در دهه مبارک فجر امسال داریم ضریب نفوذ روستایی به بیش از ۹۹درصد خواهد رسید که افتخاری برای شرکت گاز محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان ادامه داد: چهار شرکت گاز استان بوشهر، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان جزء آخرین استان‌هایی بودند که شرکت گاز در آن تشکیل شد، اما هم اکنون جزء اولین یا دومین استان به لحاظ ضریب پوششی شهری و روستایی هستیم.

رحمانی بیان داشت: پیش از این مردم در برخی مناطق سخت گذر مانند شهرستان دشتستان، دشتی و تنگستان برای تامین سوخت از هیزم استفاده می‌کردند که با همت بسیار بالای جوانان بومی هم اکنون این مناطق از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی گفت: یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات در حوزه گاز رسانی، بهره‌مند شدن اهالی جزیره شیف از نعمت گاز است که برای اولین بار در کشور و حتی خاورمیانه موفق به کار شدیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان افزود: گازرسانی تنها مختص به خانوار‌های شهری و روستایی نیست بلکه تامین گاز صنایع هم از اولویت‌ها بوده است به گونه‌ای که ۵۶۰ صنعت از نعمت گاز بهره‌مند شده اند که موجب شده بیش از ۹۹ درصد مصرف گاز در بخش صنعتی، موجب ایجاد ارزش افزوده شود.

رحمانی اضافه کرد: استفاده صنایع از گاز موجب پایداری محیط زیست، پایداری اشتغال و پایداری شاخص‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه شرکت گاز در زمینه گاز رسانی به صنایع در رده‌های اول و دوم قرار دارد گفت: شرکت گاز استان جزء ۵ شرکت برتر گاز به لحاظ فروش گاز در کشور است که ۹۹ درصد گاز در بخش صنعتی مصرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان عنوان کرد: بیشتر صنایعی که در استان راه اندازی شدند و مصرف گاز بسیار بالایی هم دارند پس از انقلاب احداث شدند و برخی شهرک‌های صنعتی هم که وجود داشتند گازی نبوده که استفاده کنند.

رحمانی افزود: در زمینه گاز رسانی به شهر‌ها، روستا‌ها و صنایع استان افزون بر هزار میلیارد تومان هزینه شده است این در حالی است که هم اکنون استان بوشهر قطب تولید گاز در کشور است خطوط انتقال گاز از این استان شروع شده و مرکز انتقال گاز در کشور است.

 

 

شناسه خبر : 1408
تاریخ : 1400/11/13 19:51:11
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/PJyS5E
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #گاز خانوار #شرکت گاز #مسلم رحمانی #نفوذگاز #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.