گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
فرماندار بوشهر بنیان گذار تورهای رسانه ای دولت در استان بوشهر به مناسبت دهه فجر شد
فرمانداری بوشهر در اقدامی مبتکرانه، راه اندازی تورهای رسانه ای به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی را به نمایندگی از دولت در استان بوشهر عملیاتی نمود

اصحاب رسانه استان به دعوت فرمانداری بوشهر در قالب یک تور رسانه ای با همراهی فرماندار و معاونین از پروژه های شهرستان بوشهر بازدیدی داشتند، در ابتدای این تور از بیمارستان تازه تاسیس (خصوصی با سرمایه گذاری دکتر آرامی) شهرستان بوشهر بازدید و از نزدیک رشد فیزیکی این بیمارستان را مورد بحث و بررسی و تجزیه تحلیل قرار دادند.

فرماندار شهرستان بوشهر درخصوص این پروژه اعلام نمودند: راه اندازی این بیمارستان، گامی ارزشمند در بخش درمان منطقه بوده تا بیماران هم استانی مجبور نباشند برای انجام امور درمانی خود به استان های مجاور رفت و آمد نمایند.

دکتر آرامی (سرمایه گذار پروژه) در خصوص این بیمارستان به اصحاب رسانه اعلام نمودند: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و این بیمارستان دارای بخش‌های تکلیفی کلینیک و آزمایشگاه بوده و همچنین بخش غیرتکلیفی آن شامل فیزیوتراپی و درمانگاه تشخیص سرطان می باشد.

کل اعتبار هزینه‌ شده در این پروژه‌ بالغ بر ۱۲۷ میلیارد تومان بوده که دانشگاه علوم پزشکی قریب ۲۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه ای بوده که خود سرمایه گذار هزینه کرده است. 

دکتر آرامی ادامه داد: بیمارستان از لحاظ ساختمانی تکمیل شده و فقط در یکسری تجهیزات کمبود داریم اما با این وجود بر اساس هماهنگی های صورت پذیرفته این طرح قرار است تا پایان بهمن ماه مورد بهره برداری قرار گیرد.  

در پایان این بخش از تور، خبرنگاران از بخش های مختلف بیمارستان بازدید به عمل آوردند.

مقصد دوم این تور، بخش هایی از تاسیسات آب شیرین کن استان بود که مورد توجه خبرنگاران واقع شد.

فرماندار در خصوص پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر بیان کرد: آب یکی از مسائل مهم و ضروری استان بوشهر است که این پروژه می تواند مشکلات آب شرب استان بوشهر را به طرز قابل توجهی کاهش دهد. 

در ادامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اعلام نمودند: پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر تا پایان این ماه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

آبشیرین کن دارای سه حوضچه آرامش - دفع رسوبات و دفع آلودگی و چربی می باشد. 

مهندس عالی اعتبار این پروژه را بالغ بر ۱۷ میلیارد و نیم دلار تخمین زده که در واقع ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه تصفیه و ۲۰۰ میلیارد هم بابت خط انتقال آب مورد محاسبه واقع شده است.


مقصد سوم خبرنگاران بازدید از پارک تازه تاسیس خلیج فارس و همچنین نهضت ملی مسکن چغادک بود. 

فرماندار در خصوص پروژه مذکور اعلام نمودند:  با توجه به اینکه ما در حوزه مسکن، مشکلات جدی داریم و تاکید رئیس جمهور هم بر حل این مشکل بوده لذا در خصوص این موضوع تمامی تلاش ما در جهت حل این معضل می باشد. 

در ساخت مسکن ملی در چغادک، با توجه به اینکه تقاضا برای خانه های ۴ طبقه کم بود لذا بصورت ۲ طبقه ساخته شدند. 

ایشان با تاکید بر اینکه ساخت مسکن طبق قانون جهش یعنی متقاضی محور هست باید آورده مالی داشته باشیم به همین خاطر  نمی شود دقیق اعلام کرد که کی این پروژه مورد بهره برداری واقع می گردد. 

شهردار چغادک در ارتباط با پارک خلیج فارس بیان کرد: زمین این پارک دولتی بوده و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی در اختیار شهرداری قرار داده شده است.
فضای این پارک بالغ بر ۳ هکتار اعلام شده است.

در ادامه نیز مدیر بنیاد مسکن شهرستان بوشهر در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه ها بیان کردند: نزدیک به ۳۰ درصد پیشرفت داشته و در این پروژه ما از نظر تسهیلات بانکی و آورده متقاضی( باید حدودا ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان باید باشد)  مشکلی نداریم. 

در ادامه مسیر نیز از آخرین وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن عالیشهر بازدید صورت گرفت. 

فرماندار بوشهر نیز بر پیگیری و سرعت بخشیدن به پروژه طرح نهضت ملی مسکن در عالیشهر تاکید کرد.


در آخرین بخش این تور از جزیره نگین بازدید به عمل آمد. 

فرماندار بوشهر در خصوص اهمیت این جزیره بیان کردند: طرح‌های بندری در جزیره نگین شامل پایانه‌های مختلف تجاری، صادراتی، کانتینری و خدماتی در طرح توسعه بندر بوشهر  حائز اهمیت می باشد.

شناسه خبر : 5567
تاریخ : 1401/11/11 21:33:54
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/XZvpCD
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #تور رسانه ای #دهه فجر #فرمانداری #نشریه دریاکنار

نظرات

3
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • احسانی فرد
    1 سال قبل

    آفرین برخلاقیت های فرماندار مردمی بوشهر

  • احسانی فرد
    1 سال قبل

    آفرین برخلاقیت های فرماندار مردمی بوشهر

  • احسانی فرد
    1 سال قبل

    آفرین برخلاقیت های فرماندار مردمی بوشهر