گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
خودتان را قوی احساس کنید
قوی تر از دیروز
سرهنگ مهندس حمزه مهبودی در مقاله "قوی تر از دیروز " اظهار داشتتند خودتان را قوی احساس کنید و به خداوند متعال متصل شوید.

قوی تر از دیروز

همه ی ما انسان ها در زندگی خود با مسائل و مشکلات زیادی روبه رو می شویم. وقتی با نگاه تیزبینانه ای می نگریم متوجه می شویم این جهانی که در پیش روی ما قرار دارد، فرش قرمزی برای هیچ کس پهن نکرده است و وقتی مسائل را پشت سر می گذرانیم با مسئله جدیدی روبه رو می شویم. در این جاست که افراد به دو گروه تقسیم می شوند یک گروه که به دلیل دیدن تاریکی ها و نبود نور ناامید شده و خود را کنار می کشند و یک گروه که تاریکی ها را پشت سر می گذارند و به دیدن نور ایمان دارند. به نظر شما کدام گروه طعم برنده بودن را می چشند؟

کسانی که به این باور رسیده اند که از تاریکی ها عبور خواهند کرد و روشنایی آینده را خواهند دید به گونه ای هیچ چیز نمی تواند آن ها را عقب نگه دارد. بدون شک آن افراد روز به روز قوی تر از قبل خود خواهند شد. در دنیایی که خیلی از مشکلات تقصیر ما نیست ممکن است هنوز آن چیزهایی که آرزوی داشتن آن ها را داریم به دست نیاوریم باید چه کاری را انجام دهیم؟ آیا واقعا با نگاه ناامیدی و تنها با دیدن تاریکی به جایی خواهیم رسید؟ اصلا می شود حرکتی کرد و رو به جلو ادامه داد؟

همه ی ما می دانیم بعد از نیمه شب، روشنایی و نور خودش را نشان می دهد اما چرا این واقعیت را در زندگی خود به کار نمی گیریم مگر نه در قرآن آمده که بعد از هر سختی آسانی است اما چرا این نشانه ها را جدی نمی گیریم و آن ها را در زندگی به مرحله اجرا در نمی آوریم. تنها تفاوت افرادی که تسلیم می شوند و خود را می بازند با گروهی که روبه جلو حرکت می کنند در طرز فکرشان است نه در امکانات و شرایط آن ها. خداوند اگر در مرحله ای از زندگی سختی قرار داده برای این است که انسان ها بتوانند با گذراندن سختی ها به مراحل بالاتری بروند. دقیقا مانند مقاطع تحصیلی است که ابتدا به مدرسه می رویم سپس با گذراندن نمره قبولی به مقطع بالاتر می رویم در نهایت دیپلم می گیریم و افراد با گذراندن و موفق شدن در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری به مراحل بالاتری از تحصیل خواهند رسید.

خودتان را قوی احساس کنید

احساسات و هیجان های منفی مانند ترس، خشم، نفرت، حسادت، بخل ورزیدن و ... موانع بزرگی در پیشرفت و حرکت ما به سوی جلو می شوند. جالب است بدانید که افکار منفی سراغ همه ی انسان ها می آید و این طور نیست که فقط برخی افراد آن را تجربه کنند اما دقیقا از زمانی که شما متوجه شوید که چگونه باید با آن ها روبه رو شوید می توانید به یک انسان خود ساخته که بر روی ورودی های افکار خود تسلط کامل دارد تبدیل شوید.

کتاب های بی شماری در حوزه موفقیت و داشتن حال خوب به رشته ی تحریر در آمده اما آیا واقعا می توان تنها با خواندن یا گوش کردن مطالب انگیزشی گام های قوی تری را برداشت؟ پاسخ این سوال خیر است چرا که انسان ها تا زمانی که خودشان را نشناسند و هدف خلقت خود را ندانند و حتی ندانند در چه مسیری باید قدم بردارند و برای خودشان در زندگی هدفی تعیین نکنند چگونه می توانند حال خود را خوب نگه دارند و یک زندگی رضایت بخشی را برای خود بسازند. شاید برای مدت زمان کوتاهی بتوانند خودشان را از سردرگمی ها و آشفتگی های ذهنی دور نگه دارند اما بعد از یک مدت دوباره همان احساسات منفی را تجربه خواهند کرد.

به خداوند متعال متصل شوید

برای دور کردن افکار و احساسات منفی باید بتوان ارتباط با خداوند متعال برقرار کرد چرا که او از روح خودش در انسان ها دمیده و هر کس خالصانه با او در ارتباط باشد سعادت این دنیا و آن دنیا را به دست خواهد آورد. کسانی که خداوند را فرمانده ی همه ی امور می دانند دیگر به دنبال نعمت، شهرت، ثروت نیستند بلکه به دنبال نعمت دهنده ی حقیقی هستند چون ایمان دارند که همراه خداوند بودن یعنی وجود نعمت های فراوان در زندگی. علم روان شناسی نیز ثابت کرده که معنویات و اتصال به نیرویی قدرتمند خداوند برای داشتن روان سالم و مطلوب بسیار مفید است. دقت کردید وقتی از وجود خداوند متعال غافل شویم ترس ها، ناامیدی ها، خستگی ها و ... در زندگی راه پیدا می کنند. وقتی ترس، ناامیدی در وجود افراد رخنه کند دیگر دست از تلاش بر می دارند و ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. ذهن ما انسان ها برای این که نخواهد انرژی مصرف کند ، سعی می کند در بسیاری از موارد شک و دودلی  در وجود افراد ایجاد کند که قدم از قدم بر نداریم و هیچ حرکتی نکنیم.

همانطور که می دانید تنها انسان ها حق انتخاب و اختیار دارند و هر کدام از انسان ها با هر شرایط و امکاناتی خودشان تصمیم می گیرند که زندگی شادی داشته باشند یا غمگین، به آینده امید داشته باشند یا سنگ ناامیدی بر سینه بزنند. هیچ کسی نمی تواند به ما تحمیل کند که کدام طرز فکر را انتخاب کنیم و این خود ما هستیم که شادی یا غمگینی، امید یا ناامیدی، سلامتی یا بیماری را انتخاب کنیم. کدام فرد خوشبخت تاریخ را دیده اید که بگوید من به بدبختی فکر می کردم و خوشبخت شدم. خیلی از آن ها زندگی های بسیار سختی را پشت سر گذراندند اما دست از تلاش برای خوشبخت شدن برنداشتند.

اگر از من بپرسید می گویم شادی، امید، سلامتی را انتخاب می کنم و منتظر می مانم تا برایم محقق شود. طرز فکر منفی داشتن تنها باعث می شود افراد دلسرد و بی انگیزه شوند و مانند قفل و زنجیر نمی گذارند حرکتی کنیم و ما را از زندگی رویایی خود دور نگه می دارند. به قول شاعر عزیزمان "صدبار بدی کردی و دیدی ثمرش را   نیکی چه بدی داشت که یکبار نکردی". در واقع می خواهم بگویم آنقدر منفی فکر کردید و هیچ نتیجه ای نداشت اما بیایید بذر مثبت نگری را در وجودمان پرورش دهیم تا در کنار آن روز به روز قوی تر شویم.

خداوند مهربان برای تک تک انسان ها نعمت، برکت و خوبی های بی شماری ذخیره کرده و این مطلب را تنها کسانی در می یابند که بعد از رهایی از سختی ها به نتایج بزرگی رسیدند که شاید باورشان نمی شده که همه ی آن ها به خاطر آن بوده که وجود و حضور خدا را در تک تک لحظه های زندگی خود احساس کردند.

متاسفانه وقتی با بسیاری افراد همصحبت می شوم آنها از ناراحتی ها، شکست ها و ناامیدی حرف می زنند و یک سری افکار منفی مانند من نمی توانم، من هیچوقت خوشبخت نمی شوم و افکار منفی را جدی می گیرند و به آن ها را بال و پر می دهند گویی تمام لحظات شاد و موفقیت آمیز خود را از یاد برده اند، انگار نه انگار تا مدتی قبل خواسته هایی داشتند و خداوند به نحو احسنت آن ها را اجابت کرد و خداوند آنها را از بسیاری از شرایط و موقعیت های خطرناک دور نگه داشت، آنها لحظه هایی که خداوند راه جلوی پایشان قرار داد را از یاد می برند و خیلی زود الطاف خدا را فراموش می کنند. بلند شوید و از خداوند تشکر و قدردانی کنید که شما را یاری کرده و هیچگاه تنهایتان نمی گذارد.

گام های کلیدی سازنده جهت پیشرفت و موفقیت در زندگی

  1. ارتباط عمیق با خالق هستی داشته باشید.
  2. خودتان و فلسفه وجودی تان را بشناسید.
  3. باورهای مثبت را در خودتان بپرورانید با این کار به تدریج باورهای منفی کمرنگ شده و جای خود را به باورهای مثبت می دهند.
  4. همیشه رویاهای بزرگ در سر داشته باشید.
  5. شکرگزاری روزانه داشته باشید.
  6. شجاعت و سرسختی را در مسیر درست داشته باشید.
  7. نیازی نیست همه را از خود راضی نگه دارید.
  8. دعا کنید و خود را در دستان خداوند قرار دهید.
شناسه خبر : 16311
تاریخ : 1403/5/22 12:13:31
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/MrwpFw
نویسنده خبر :
X

🔶نرگس مهبودی
🔹 روزنامه نگار 
🔹 کارشناس ارشد محیط زیست - دانشگاه خلیج فارس کارشناسی
🔹 مهندسی منابع طبیعی محیط زیست - دانشگاه شیراز

برچسب ها #سرهنگ مهندس حمزه مهبودی #نویسنده

نظرات

1
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • مهبودی
    2 ماه قبل

    عالی بود👏